Кирста Наталія Романівна

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Народилася  1 лютого 1969 року на Івано-Франківщині. Зі шкільних років уподобала професію, що навчає, наставляє, виховує зростаюче покоління. Задля здобуття улюбленого фаху спершу вступила до Кременецького педагогічного училища за спеціальністю «Дошкільне виховання» (1984-1988). Згодом продовжила навчання в Івано-Франківському державному педагогічному інституті імені Василя Стефаника за спеціальністю „Педагогіка і психологія (дошкільна)” (1992) та аспірантурі Південноукраїнського державного університету імені К.Д. Ушинського. У 1997 році захистила дисертацію на тему «Методика використання поетичної спадщини Марійки Підгірянки в лексичній роботі з дітьми старшого дошкільного віку» під керівництвом дійсного члена АПН України, доктора педагогічних наук, професора А.М.Богуш. Розроблена Н.Р.Кирстою дидактична модель комплексної роботи за поетичними творами Марійки Підгірянки ефективно використовується в практиці роботи сучасних ЗДО, а визначені автором педагогічні умови, тенденції і закономірності засвоєння мови поетичних творів дітьми старшого дошкільного віку збагатили методику розвитку словника дошкільників щодо роботи з творами українських поетів.

З 1992 року – асистент кафедри педагогіки і психології (дошкільної) Івано-Франківського державного педагогічного інституту імені Василя Стефаника.

З 1997  року працює доцентом кафедри теорії та методики дошкільної і корекційної освіти Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

У 2004 році була призначена Вченим секретарем спеціалізованої вченої ради К 20.051.01 із захисту дисертацій зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Автор понад 100  наукових публікацій, серед яких навчально-методичний посібник „Педагогіка українського дошкілля” (у співавторстві) для студентів спеціальності «Дошкільна освіта».

Науково-педагогічний стаж – 27 років.

Наукові профілі:

https://orcid.org/0000-0002-6777-4890

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57215780611

https://www.webofscience.com/wos/author/record/37854204

https://scholar.google.com/citations?user=w_mKDpkAAAAJ&hl=uk

 Статті  у Scopus

  1. Sirko R. I., Bezverkhnia H. V., Zaverukha O. Ya., Chupakhina S. V., Kyrsta N.        R. Motivation to Get a Second Higher Education: Psychological and Pedagogical  Aspect. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research.      2020.Vol.19.No.2.рр.188 – 220 (4 др.арк). URL: https://www.ijlter.org/index.php/ijlter/issue/view/78
  2. Sheketa V., Zorin V., Chupakhina S., Kyrsta N., Pasyeka M. and Pasieka N. Empirical Method of Evaluating the Numerical Values of Metrics in the Process of Medical Software Quality Determination. International Conference on Decision Aid Sciences and Application (DASA), Sakheer, Bahrain, 2020, pp. 22–26 (0,63 др.арк), URL: https://doi.org/10.1109/DASA51403.2020.9317218

Стаття у Web of Science

  1. Bezliudniy O., Kravchenko O., Kondur O., Reznichenko I., Kyrsta N., Kuzmenko Yu., Tkachuk L. National and Patriotic Education of Young Students by Means of Digital Technologies in Distance Learning Environment. International Journal of Computer Science and Network Security, 2022. Vol. 22  No. 7  pp. 451-458 (1 др.арк). https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-1record/WOS:000838065300055

Cтатті у фахових виданнях категорії Б

  1. Чупахіна С.В., Кирста Н.Р. Попередження дискалькулії у дітей старшого дошкільного віку: особливості організації розвиткової роботи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 40. Том 3. С.262–268 (0,88 др.арк). https://doi.org/10.24919/2308-4863/40-3-42
  2. Чупахіна С. В., Круль Л.М., Кирста Н.Р. Особистісно-професійний розвиток педагогів закладів дошкільної освіти в умовах модернізації. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон. Вип. 97, 2021. С. 64-71 (1 др.арк). https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2021-97-9
  3. Потапчук Т., Чупахіна С., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Взаємодія фахівців ЗДО з сім’єю дитини з порушенням мовлення: теоретичні аспекти. Acta Paedagogika Volynienses. Луцьк: Волинський національний університет імені  Лесі Українки, Вип.1. т1. 2022. С.183-191 (1,1 др.арк). Фахове видання: https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.29 Кат. Б. Видавничий дім «Гельветика», 2022 http://www.journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy
  4. Марчій-Дмитраш Т.М, Кирста Н.Р., Матішак М.В. Psychological and pedagogical basics of forming the communicative culture of future educators of ipe: an interdisciplinary approach. Гірська школа Українських Карпат. Випуск 26 (2022). С.80-85 (0,75 др.арк).
  5. Chupakhina S., I.Skomorovska, N. Kyrsta, L. Krul. Readiness of Specialists in the Field of Education for Social Partnership6 Inclusive Aspect // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Vol. 9.  №1. 2022. p.157-168 (1,5 др.арк). https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.157-168 
  6. Kyrsta, I.Skomorovska. Оrganizational and menhodological aspects of the centers of personal development of children in the system of preschool education Гірська школа Українських Карпат. Наукове фахове видання з педагогічних наук. № 26. 2022. С.23-28 (0,75 др.арк).
  7. С. Чупахіна, Н. Кирста, Н.Захарасевич. Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі: особливості використання технології Lego. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2022. Випуск. 37. C. 181-193(1,6 др.арк). http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2022.37.11657
  8. Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії. №1 (54), 2022. С. 132 – 136 (0,6 др.арк). Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua/
  9. Чупахіна С., Кирста Н., Кіндрачук Н. (2023).  Розвиток слухомовленнєвої пам’яті у дітей із порушеннями мовлення. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5.Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 91, 2023. С.243-248. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.51
  10. Марченко І., Чупахіна С., Кирста Н. (2023).  Комунікація дітей із тяжкими порушеннями мовлення за допомогою природних експресивних засобів: особливості навчання.  Acta PaedagogicaVolynienses, (2), 2023.  С.125-133. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.19
  11. Потапчук Т., Кирста Н., Пукас І. Професійна підготовка майбутніх вихователів до роботи з сім’ями учасників бойових дій. Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки». №1, 2023. С.266-271. https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/about/contact
  12. Skomorovska, N. Kyrsta, M.Matishak. The emergence of professional-emotional burnout syndrome in teachers of preschool: education institutions factors, symptoms, stages and preventios // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University.   2023. Vol.10.  №1. Р. 152-158. https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/article/view/6737/7022
  13. Кондур О. Дідух І., Кирста Н., Палій Р. Особливості психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу в умовах змішаного навчання. Освітні обрії, №2 (57). 2023.  С.24-29. 
  14. Потапчук Т.В., Кирста Н.Р., Кравець Н.С. Теоретико-практичні питання педагогічної співпраці сім’ї та ІРЦ у особистісному розвитку дитини з ООП. “Суспільство та національні інтересиˮ: журнал. Київ: Видавнича група «Наукові перспективи», 2024. № 4(4) 2024. С. 618-630. http://perspectives.pp.ua/index.php/sni/article/view/13936/14002
  15. Галина Барсуковська, Леся Клевака, Наталія Кирста. Мультимодальні підходи в освітніх програмах для дошкільників: розкриття творчих здібностей. «Вісник науки та освіти»: журнал. Київ: Видавнича група «Наукові перспективи», 2024. № 8(26) 2024. С. 664-677. http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/14554

Розділ монографії

  1. Чупахіна С.В., Кирста Н.Р. Practically oriented technologies in professional and methodical training of teachers in the conditions of informatization of education [Практико зорієнтовані технології в професійно-методичній підготовці педагогів в умовах інформатизації освіти]. Opole: Publishing House WSZiA. 2021. ISBN 978-83-66567-33-7. C. 209-223 (1,75 др.арк). https://archer.chnu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2527/1

Статті у інших виданнях

  1. Кирста Н.Р. Професійна підготовка фахівців дошкільної освіти до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища. Науковий журнал: Освітній простір України. Випуск 13. 2018. С. 49-53 (0,6 др.арк).

Навчально – методичні видання

  1. Калічак Ю.Л., Кирста Н.Р. Психодіагностичний супровід розвитку дитини в умовах ЗДО: практикум. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2019. – 60 с. (1,9 др.арк).

2. Наскрізна програма педагогічної практики для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 « Дошкільна освіта» (денна і заочна форми навчання). Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2020.40 с. (2,5 др.арк).

3. Методичні рекомендації до організації виробничої практики у закладах дошкільної освіти для здобувачів II курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (денна і заочна форми навчання) – Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2020. 18 с. (1,1 др.арк).

4. Методичні рекомендації до організації виробничої практики у закладах дошкільної освіти для здобувачів IV курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (денна і заочна форми навчання) – Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2020. 32 с. (2 др.арк)

5. Лисенко Н.В., Кирста Н.Р., Педагогіка українського дошкілля: У 2 ч.: Навчальний посібник. /За ред. Н.В.Лисенко – К.: Видавничий дім «Слово»., 2021. Ч. 2. 356 с. (11др.арк)

6. Лисенко Н.В., Кирста Н.Р., Лазарович Н.Б. Педагогіка українського дошкілля: У 3 ч.: Навчальний посібник. /За ред. Н.В.Лисенко – К.: Видавничий дім «Слово»., 2021. Ч. 3. 373 с. (7,8 др.арк)

 

Міжнародні стажування:

Вища школа міжнародних відносин і суспільної комунікації у Хелмі (Республіка Польща) на тему «Процеси системних змін вищої школи в Євросоюзі – польський контекст» (2019) https://drive.google.com/drive/folders/10-Xhf4oZ02VKcdJCSaqs1C4OA5sYPJAW

Всеукраїнські стажування та підвищення кваліфікації:

Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації “Актуальні питання забезпечення якості вищої освіти в сучасних умовах”, яке відбулося на базі Центру українсько-європейського наукового співробітництва з 03 липня по13 серпня 2023 року. Обсяг  – 6 кредитів ECTS (180 годин). https://drive.google.com/drive/folders/10-Xhf4oZ02VKcdJCSaqs1C4OA5sYPJAW

Cтажування (комплексне підвищення кваліфікації) за програмою тренінгу для науково-педагогічних працівників: Освітній напрям «Особистість дитини: рухова компетентність, здоров’язбережувальна компетентність, особистісна компетентність», яке відбулося на базі Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» 02 листопада 2023 року, обсягом – 0, 2 кредити ECTS (6 годин). Сертифікат № ПК – 2023/10051 https://drive.google.com/drive/folders/10-Xhf4oZ02VKcdJCSaqs1C4OA5sYPJAW

Всеукраїнське науково-педагогічного підвищення кваліфікації «Питання супроводу розвитку дітей раннього віку як освітній компонент підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 012 “Дошкільна освіта”», яке відбулося на базі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова та Центру українсько-європейського наукового співробітництва з 04 грудня 2023 року по 14 січня 2024 року (Сертифікат № ADV041213-PSI). Обсяг  – 6 кредитів ECTS (180 годин). https://drive.google.com/drive/folders/10-Xhf4oZ02VKcdJCSaqs1C4OA5sYPJAW

Основні освітні компоненти:
ОР «Бакалавр»:

  • Основи спеціальної педагогіки
  • Психологія дітей раннього і дошкільного віку
  • Психолого-педагогічний супровід в ЗДО

ОР «Магістр»:

  • Психолого-педагогічне керівництво особистісним розвитком дітей дошкільного віку і дітей з ООП

Вибіркові освітні компоненти:
ОР «Бакалавр»:

  • Профілактика і корекція девіантної поведінки

ОР «Магістр»:

  • Тьюторство в системі освіти

Науковий керівник студентської проблемної групи «Використання терапевтичної іграшки в освітньому просторі ЗДО»

Факультетський керівник виробничих практик на 4 курсі ОР «Бакалавр» спеціальності 012 Дошкільна освіта та на 1 курсі ОР «Магістр» спеціальності 016 Спеціальна освіта.

Виконує обов’язки куратора ДО-12

 

Адреса: вул. С.Бандери 1, м. Івано-Франківськ

Моб.тел: 050 61 23 995

E-mail: nataliia.kyrsta@pnu.edu.ua

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника