Потапчук Тетяна Володимирівна

доктор педагогічних наук,

професор

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльність та нагородиКонтакти

Потапчук Тетяна Володимирівна.По закінченню школи у 1988 році вступила до Рівненського державного музичного училища на денну форму навчання. Після закінчення навчального закладу в 1992 році отримала диплом із відзнакою за спеціальністю „Хорове диригування”.

З 1992 по 1997 роки навчалася в Рівненському державному інституті культури на денній формі навчання. Після закінчення навчального закладу отримала диплом з відзнакою за спеціальністю „Народна художня творчість”.

З 1997 по 2000 роки працювала керівником хорового гуртка Рівненського міського палацу дітей та молоді.

З 1999 року по 2015 рік  – працювала старшим викладачем хорових дисциплін Здолбунівської дитячої музичної школи (керівник зразкового хору старших класів „Юність”).

У 2015 році рішенням Атестаційної комісії Управління культури і туризму Рівненської обласної державної адміністрації присвоєно педагогічне звання „викладач-методист”.

З 2002 по 2006 роки навчалася в аспірантурі без відриву від виробництва   Рівненського державного гуманітарного університету.

У 2006 році захистила кандидатську дисертацію на тему „Формування морально-духовних цінностей старшокласників у хоровому колективі” за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання у спеціалізованій вченій раді К 26.454.01 Інституту проблем виховання АПН України.

З 2002 року прийнята на посаду викладача кафедри пісенно-хорової практики та постановки голосу Рівненського державного гуманітарного університету, з 2006 року – працювала на посаді старшого викладача, з 2007 року – переведена на посаду доцента кафедри пісенно-хорової практики та постановки голосу.

Рішенням Атестаційної колегії від 23 грудня 2008 року (протокол № 7/09 – Д) присвоєно вчене звання доцента кафедри пісенно-хорової практики та постановки голосу.

З 2007 року по 2017 р. – заступник декана з виховної роботи музично-педагогічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету.

З 2009 – науковий кореспондент Інституту проблем виховання НАПН України.

З 2014 року – переведена на посаду професора кафедри пісенно-хорової практики та постановки голосу Рівненського державного гуманітарного університету.

У 2006 та 2013 роках проходила підвищення кваліфікації в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв (Свідоцтво від 10.05.2006 р. та 15.03.2013 р.).

У 2014 році проходила стажування в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова (Довідка про проходження стажування № 378 від 29.12.2014 р.).

У 2015 захистила докторську дисертацію на тему „Теоретико-методичні основи формування національно-культурної ідентичності студентів вищих педагогічних навчальних закладів” за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання у спеціалізованій вченій раді К 26.454.01 Інституту проблем виховання АПН України.

Рішенням Атестаційної колегії від 15 грудня 2015 року (протокол № 5/01 – П) присвоєно вчене звання професора кафедри пісенно-хорової практики та постановки голосу.

Рішенням атестаційної комісії управління культури і туризму Рівненської обласної державної адміністрації (наказ №72 від 27 квітня 2015 р.) присвоєно педагогічне звання «викладач-методист».

3 2017 р. професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

З 2019 р. гарант за спеціальністю «012 Дошкільна освіта» освітньої програми «Дошкільна освіта» за першим рівнем вищої освіти

У творчому доробку близько 300 наукових та науково-методичних праць, присвячених проблемам національно-культурних та морально-духовних цінностей, професійному розвитку та ідентичності особистості, музичному мистецтву. 

Автор монографій: «Формування морально-духовних цінностей старшокласників у хоровому колективі», «Теоретико-методичний дискурс у проблему національно-культурної ідентичності студентів вищих педагогічних навчальних закладів», «Формування національно-культурної ідентичності студентів вищих педагогічних навчальних закладів» та співавтор двох навчально-методичних посібників «Методика виконавського аналізу духовних творів у процесі роботи у хоровому колективі» (т.1, т.2).

WoS

  1. Potapchuk, T., Makaruk, O., Kravets, N., & Annenkova, N. (2020). Self-Identification of Future Educators as a Form of Personal Growth Professional (Професійна самоідентифікація майбутніх педагогів як форма вияву особистісного зростання) Journal of History Culture and Art Research, 9(2), 72-89. doi: http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i2.2576

      2. Potapchuk, T. ., Prima, D. ., Prima, R. ., Kozak, A. ., Pukas, I. ., & Tushko, K. . (2021). Motivação da autodeterminação profissional dos alunos no processo de preparação profissional em instituições de ensino superior da Ucrânia: experiência empírica (Умотиваність професійного самовизначення студентів у процесі фахової підготовки у закладах вищої освіти  України: емпіричне дослідження). Laplage Em Revista, 7(Extra-C), v. 7 n. Extra-C (2021): May/Aug. Conhecimento científico: certezas e incertezas https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C1055p.636-656 PDF: https://laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/1055/965

     3. Viktoriia Stynska, Halyna Rusyn Liubov Prokopiv, Liudmyla Prymachok, Tetiana Potapchuk, Hanna Karpenko (2021). Social support for the family that brings up the disabled child  is the tool of social policy of Ukraine. 3 (2021): Sept./Dec. – Pesquisa científica: insights e descobertas Laplage em Revista (International), vol.7, n. 3, Sept. – Dec. 2021, p.473-478 https://doi.org/10.24115/S2446-62202021731333p.473-478

    4. Tetiana Potapchuk, Olga Fabryka-Protska, Liubov Gunder, Violetta Dutchak, Yaroslav Osypenko,  Kateryna Fomin, Nataliia Shvets. (2021). Use of Innovation and Information Technologies In Music Lessons (Використання інноваційно-інформаційних технологій на уроках музичного мистецтва )/ IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security/ Vol.21, No.12. 2021/ С.300-308. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.12.42

    5. Potapchuk, T., Prima, D., Yana, L. ., Serhii, Z., Roslavets, R., & Prima, R. (2022). Aspectos de leituras de professores de ensino superior para o desenvolvimento profissional contínuo (Аспекти готовності викладачів вищих навчальних закладів до безперервного професійного розвитку). Revista Tempos E Espaços Em Educação, 15(34), e17204. v. 15 n. 34 (2022): Publicação Contínua. С.204-222. https://doi.org/10.20952/revtee.v15i34.17204

   6.Tetiana Potapchuk, Galyna Boryn, Ivanna Pukas , Nataliia Kanosa, Tetiana Babiuk, Mariana Hordiichuk (2023). Technology of Training of Future Teachers of Preschool Education Institutions to Work with Creatively Gifted Children. (Технологія підготовки майбутніх педагогів дошкільних навчальних закладів до роботи з творчо обдарованими дітьми).

Khazar Journal of Humanities and Social Sciences, Vol. 26, No. 4, 2023. 145-174. 

DOI: 10.5782/2223-2621.2023.2 6.4.145

https://ejournal.khazar.org/index.php/kjhss.

Стаття у фаховому виданні (категорія Б)

2019

Потапчук Т. (2019). Актуальні проблеми готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності. Педагогічний часопис Волині : науковий журнал.  Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2019. №1 (12). С.42-47. https://vnu.edu.ua/uk/publishing/pedagogichniy-chasopis-volini

2020

Потапчук Т. (2020). Розвиток професійної компетентності магістрів дошкільної освіти у процесі підвищення кваліфікації. Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія». Харків, 2020. Вип. 63. С.122-132. http://journals.hnpu.edu.ua/index.php/pedagogy/issue/view/212

Потапчук Т., Клепар М. Толерантність та педагогіка толерантності: проблеми наукових досліджень / Т. Потапчук, М. Клепар // Гірська школа Українських Карпат. 2020. № 22. С. 26-30. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gsuk_2020_22_7

Потапчук Т. В., Клепар М.В., Кравець Н.С. (2020). Соціально-виховне середовище як умова формування соціокультурних та духовних цінностей студентів ЗВО. Духовність особистості: методологія, теорія і практика : збірник наукових праць / Гол. редактор Г. П. Шевченко. Вип. 3 (96).  Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2020.  292 с. С.183-195. https://doi.org/10.33216/2220-6310-2020-96-3-183-194

Потапчук Т. Дитячий фольклор як засіб формування комунікативної компетенції у дітей  молодшого шкільного віку стаття Педагогічний часопис Волині : науковий журнал. Луцьк : ПП Іванюк В. П., 2020. № 1 (16). 148 с. С.75-80. DOI: https://doi.org/10.29038/2415-8143-2020-01-75-80    https://vnu.edu.ua/uk/publishing/pedagogichniy-chasopis-volini

Потапчук Т. Вплив дитячого фольклору на виховання молодших школярів Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка. – Мелітополь : МДПУ, 2020. №1 (24). С.57-62. doi: 10.33842/2219-5203-2020-1-24-57-61 http://magazine.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/2984

Потапчук Т. В., Джус О.В., Покутнєва С.О., Труш Н.В. Підготовка майбутніх магістрів спеціальної освіти до професійного самовдосконалення у ЗВО. Духовність особистості: методологія, теорія і практика : збірник наукових праць / Гол. редактор Г. П. Шевченко. Вип. 5 (98).  Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2020.  272 с. С.63-74. DOI: https://doi.org/10.33216/2220-6310-2020-98-5-63-73

2021 

Потапчук Т., і Кравець Н. (2021). Формування самоосвітньої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Oсвітологічний дискурс, вип. 32, вип. 1, с. 180–193, Лют 2021. http://od.kubg.edu.ua DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.12

Потапчук Т.В., Пукас І.Л., Кравець Н.С. Проблема професійного самовдосконалення майбутніх вихователів ЗДО в сучасній теорії . Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 30 (1-2021). Київ: Міленіум, 2021. 408 c. С.333-344. DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-30-333-344

Потапчук Т. Підготовка майбутніх вчителів початкової школи до виховання толерантності молодших школярів. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка. – Мелітополь : МДПУ, Том 1 (26). 2021. С. 162-167. doi: 10.33842/22195203/2021/26/162/167 http://magazine.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/2984

Потапчук Т. Формування навичок професійного спілкування майбутніх вихователів ЗДО із дошкільниками: наукові розвідки. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка. – Мелітополь : МДПУ, 2021. №.2 (27). С. 72-80. http://magazine.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/2984

2022

Потапчук Т., Чупахіна С., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Взаємодія фахівців ЗДО з сімєю дитини з порушенням мовлення: теоретичні аспекти. Acta Paedagogika Volynienses. Луцьк: Волинський національний університет імені  Лесі Українки, Вип.1. т1. 2022. С.183-191. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.29

Чупахіна С., Потапчук Т., Лякішева А. Підготовка майбутніх учителів-логопедів до педагогічної діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища. Академічні студії. Серія «Педагогіка». Луцьк: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2022. № 1. 262 с. C.159-167. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1

Потапчук Т. Педагогічні умови професійної підготовки педагогів до використання інноваційних технологій. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. № 15 (2022). / упоряд. О. Б. Петренко; ред. кол. : О. Б. Петренко, Н. Б. Грицай, Т. С. Ціпан та ін. Рівне : РДГУ, 2022.  С.77-87. https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/issue/view/20/20

DOI: 10.35619/iiu.v1i15.467 

Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії: науково-педагогічний журнал. №1 (54), 2022. С.132-136. https://ippo.if.ua/index.php/2010-07-01-13-37-35/osvitni-obrii

Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua

Потапчук Т., Кирста Н., Пукас І. Професійна підготовка майбутніх вихователів до роботи з сім’ями учасників бойових дій. Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки». Вип.207, 2022. С.266-271. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207    https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/about/contact

2023

Кіндрачук Надія, Потапчук Тетяна. (2023). Провідні тенденції розвитку логопедії в Україні впродовж 1950-1991-го рр.: теоретичний і практичний аспекти. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2023. Вип. 38. С. 105–114. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11858     http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics

Потапчук Т., Калустьян О., Ковлева М. Професійна підготовка майбутніх педагогів у закладах вищої освіти України ТА Китаю. «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки». Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2023. Випуск 211. С. 32-36. 333 с. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-32-36    https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/about/contact

Потапчук Т., Пукас І., Каньоса Н. Співпраця педагога з батьками у змісті полікультурного виховання дітей. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр.  / упоряд. О.Б.Петренко; ред. кол. : О.Б.Петренко, Н.М. Гринькова, Т.С.Ціпан та ін.. Рівне : РДГУ, Вип.18. 2023. 380 с. С.137-144. DOI: https://doi.org/10.35619/iiu.v1i18.572

https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/issue/view/22

Потапчук Т., Пукас І., Макарук О. (2024). Патріотичне виховання студентів закладів вищої освіти у контексті наукових досліджень. «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки». Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2024. Випуск 213. С. 286-291. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-286-291   https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/about/contact

Розділ монографії (в т.ч. видані за кордоном)

Потапчук Т., Клепар М. «Роль інформації та технологій в побудові посткоронавірусного світу» 28-29 вересня 2020 р. Education in the post-coronavirus world: the place of information andinnovative technologies. С.47-52. лінк до колективної монографії – http://www.wydawnictwo.wst.pl/oferta_wydawnicza_oraz_zakup_publikacji/wydawnictwa/

Статті у інших виданнях:

Kanishevska L., Potapchuk T. Теоретичні аспекти становлення національно-культурної ідентичності у студентської молоді (Тheoretical aspects of the national and cultural identity formation among student’s youth). Znanstvena misel journal. №49. VOL.2 . The journal is registered and published in Slovenia. 2020. С.43-47.

Потапчук Т., Кушнір В. Підготовка фахівців до роботи з дітьми в умовах інклюзивної освіти в загальноосвітніх закладах: зб. наукових праць Інституту європейської культури Познанського університету імені Адама Міцкевича (Польща). 2022. 240 с. 112-120.

Навчально-методичне видання (для внутрішнього використання):

Педагогічна етика вихователя: методичні рекомендації  для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта. Івано-Франківськ: ПНУ імені Василя Стефаника, 2022. 32 с.

Педагогіка партнерства: методичні рекомендації  для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта. Івано-Франківськ: ПНУ імені Василя Стефаника, 2022. 30 с.

Педагогіка толерантності: конспект лекцій для студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта. Івано-Франківськ: ПНУ імені Василя Стефаника, 2023. 50 с.

Музикотерапія: конспект лекцій для студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта. Івано-Франківськ: ПНУ імені Василя Стефаника, 2023. 32 с.

Гендерна педагогіка: конспект лекцій для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта. Івано-Франківськ: ПНУ імені Василя Стефаника, 2023. 48 с.

Стажування на кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені професора Т.І.Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету (Тема: удосконалення фахової підготовки викладача шляхом розширення знань, вмінь та навичок у галузі дошкільної освіти – довідка №01-12/22 від 27.02.2020 р. – 360 г. 12 кредитів)

  • Членкиня редакційної колегії наукового журналу «Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Педагогічні науки». http://journals.maup.com.ua/
  • Членкиня редакційної колегії наукового журналу «Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки» http://www.kogpi.edu.te.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=538&Itemid=292 
  • Членкиня редакційної колегії наукового журналу «Грані Дніпровського університету. Серія: Педагогічні науки». https://grani.org.ua/index.php/journal/about/editorialTeam
  • Членкиня редакційної колегії наукового журналу «Мистецька освіта та розвиток особистості» https://journals.rshu.rivne.ua/index.php/art/editorial

 

  • Членкиня спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01 по захисту дисертацій  за спеціальностями 13.00.01 та 13.00.04 (Рівненського державного гуманітарного університету).
  • Членкиня спеціалізованої вченої ради  Д 26.004.18 по захисту дисертацій за спеціальностями 13.0.02, 13.004 та 13.00.07 (Національний університет біоресурсів і природокористування України, м.Київ).
  • Членкиня разових рад (Луцьк, Рівне, Харків, Хмельницьк, Вінниця).

 

  • Членкиня громадської організації «Міжнародна асоціація сучасної освіти, науки та культури ( посвідчення №0068).
  • Членкиня громадської організації “Українська Асоціація Корекційних Педагогів” (1367/2023).
  • Членкиня громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» (№006 068).

 

Рецензент журналу to Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala (Web of Science) https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rre

Рецензент міжнародного періодичного збірника наукових праць «Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в XXI ст.» https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/dab48ee5-c488-4076-beb8-bee51ed963d6/content

Рецензент статей наукового журналу «Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки» http://www.kogpi.edu.te.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=538&Itemid=292

Рецензент освітніх програм, монографій, посібників.

Участь у акредитації освітніх програм

Вибіркові освітні компоненти:

ОР «Бакалавр»:

  1. Педагогічна етика вихователя
  2. Порівняльна педагогіка
  3. Практична педагогіка
  4. Гендерна педагогіка
  5. Орф педагогіка для дітей дошкільного віку
  6. Сучасні технології музичного виховання
  7. Педагогіка толерантності
  8. Педагогіка партнерства
  9. Аніматорська діяльність педагога в дозвіллі дітей

ОР «Магістр»:

Дитячий фольклор у культурній спадщині народів світу

Музикотерапія

Науковий керівник аспірантів:

1.Таргоній Іванна Василівна – (6.11.2020 захист дисертації «Формування толерантності студентів педагогічних коледжів у позааудиторній діяльності» 011 Педагогічні науки., (диплом доктора філософії ДР №000899, від 26.02.2021 р. доктор філософії галузь знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки, разова спец рада ДФ 47.053.007)

2.Макарук О.Л. «Підготовка майбутнього вчителя до формування підприємливості молодших школярів в освітньому процесі педагогічного коледжу (25.05.2023 – захист у спец. вч. раді Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 011 Педагогічні науки., диплом кандидата педагогічних наук ДК №064163 від 20.06.2023 р.)

Офіційний опонент кандидатських та докторських дисертацій (близько 30 здобувачів, серед них й іноземні: Чжоу Мінь,  Пей Чжиюн, Хоу Ісюань, Ван Янься, Май Вень та інші).

Науковий керівник студентських проблемних груп «Творчий педагог» (студентів групи ДО 41 Проблємна група «Мистецькі технології у роботі з дітьми з ООП» (студентів групи ДО 32, СОЛ мз)

НАГОРОДИ, ВІДЗНАКИ 

Стипендіат імені Гн. Хоткевича, 

Президентський стипендіат, 

Грамота Здолбунівської дитячої музичної школи (2000 р.), 

Подяка Здолбунівської дитячої музичної школи (2001 р.), 

Диплом лауреата мистецького молодіжного фестивалю «Нові імена» (м. Рівне, 2003 р.), 

Грамота Здолбунівської дитячої музичної школи (2009 р.),

Почесна грамота Рівненського державного гуманітарного університету (2008 р.) 

Грамота Рівненського державного гуманітарного університету з нагоди Дня працівника освіти (2012 р.), 

Грамота відділу культури і туризму  Здолбунівської районної державної адміністрації (2012 р.),

Диплом учасника конкурсу „Науковець РДГУ – 2013” в номінації „Автор року – 2013” (2014 р.), 

Почесна грамота „Науковець РДГУ – 2014” в номінації „Автор року – 2014” (2015 р.), 

Почесна грамота управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації з нагоди Дня працівника освіти (2013 р.), 

Грамота Обласного центру народної творчості Міністерства культури і туризму України, управління культури і туризму облдержадміністрації (2014), 

Грамота Управління культури і туризму Рівненської обласної державної адміністрації (2015), 

Почесна грамоти управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації з нагоди Дня працівника освіти (2015 р.),

Почесна грамота управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації з нагоди професійного свята – Дня науки (2015 р.),

Подяка Голови спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01 по захисту дисертацій  за спеціальностями 13.00.01 та 13.00.04 (Рівненського державного гуманітарного університету) (2021 р.), 

Подяка від ректорату Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (2021), 

Подяка від дирекції Інституту мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету (2022 р.), 

Подяка громадської організації «Міжнародна асоціація сучасної освіти, науки та культури  за активну співпрацю (2021р., 2022 р.р),

Подяка громадської організації «Міжнародна асоціація сучасної освіти, науки та культури з нагоди 50-річчя (2023 р.р).

Подяка від університету Сінтай (провінція Хебей, КНР) за ґрунтовний аналіз дисертації, корисні поради і високу оцінку роботи Май Вень на тему: «Теорія і практика педагогічної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти України та КНР (2024 р.),

Грамота Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (2024 р.)