Марчій-Дмитраш Тамара Михайлівна

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Освіта

2001-2006 рр. – навчалася в Прикарпатському університету ім. В. Стефаника (спеціальність «Початкове навчання»). 2005-2006 рр. – навчання в магістратурі вказаного закладу.
У 2006-2009 рр. – навчалася в аспірантурі Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника (спеціальність 13. 00. 04 – «Теорія та методика професійної освіти»), аспірант кафедри теорії та методики дошкільної освіти.
28 січня 2011 року захистила дисертацію на тему «Підготовка майбутніх учителів іноземних мов до організації навчальної діяльності в початковій школі» в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка.

Професійна діяльність

З 2008 р. працює викладачем кафедри теорії та методики дошкільної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
В квітні 2011 р. присвоєно науковий ступінь кандидата педагогічних наук.
В грудні 2015 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії та методики дошкільної і корекційної освіти.

Наукова діяльність

Автор понад 70 наукових і навчально-методичних праць, учасник багатьох Міжнародних і Всеукраїнських науково-практичних конференцій.
Здійснює керівництво курсовими і дипломними роботами, готує студентів до участі в роботі науково-практичних конференцій з подальшою публікацією наукових статей.

Викладацька діяльність

Забезпечує викладання навчальних дисциплін:
ОР Бакалавр:
«Методика проведення занять з народознавства», «Методика викладання іноземної мови в ЗДО», «Ознайомлення дітей з суспільним довкіллям», «Наступність ЗДО і початкової школи».

ОР Магістр:
“Соціально-фінансова грамотність дітей дошкільного віку”

Виховна діяльність

Виконує обов’язки куратора групи ДО-11.

Стаж науково-педагогічної роботи понад 16 років.

Наукові авторські профілі:

ORCID

Web of Science

Google Академія

WoS

  1. Shulha, L., Hnizdilova, O., Matishak, M., Marchii-Dmytrash, T., Yaroslavtseva, M., & Chorna, H. (2021). Developing Creative Abilities in Preschoolers in Painting Classes via the Principles of Neuropedagogy and Psychology of Creativity in Ukraine. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(4), 614-632. https://doi.org/10.18662/rrem/13.4/501
  2. Lenska, S., Naumovska, N., Rudakova, N., Naumovska, O., Marchii-Dmytrash, T., & Sova, A. (2022). Neuropedagogical and Psychological Aspects of Play. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(4), 104-121. https://doi.org/10.18662/brain/13.4/378

Стаття у фаховому виданні (категорія Б)

  1. Марчій-Дмитраш Т. М. Сучасний стан реалізації принципу наступності у підготовці  дітей до навчання в школі. Науковий журнал: Освітній простір України. Івано-Франківськ. 2019. Випуск 17. С. 147-153. http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/12972
  2. Марчій-Дмитраш Т. М., Тринок В. В. Сучасні підходи до використання українських народних традицій у патріотичному вихованні дітей дошкільного віку. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2022. № 6 (11). 510 с. С. 264-277. http://194.44.152.155:8080/handle/123456789/13023
  3. Marchii-Dmytrash T., Boryn G. Professional training of future educators for the usage of ethnological-aesthetic means in work with children of senior preschool age. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Pedagogy, 9 (1) (2022), 123-130. doi: 10.15330/jpnu.9.1.123-130. https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/article/view/6176
  4. Борин Г.В., Марчій-Дмитраш Т. М. Професійна підготовка майбутніх вихователів до формування предметно-практичної компетентності дошкільників засобами міждисциплінарної інтеграції. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2022. № 7 (12). 657 с. С. 83-93. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/1740
  5. Matishak M.V., Marchii-Dmytrash T. M. Psychological and pedagogical conditions of future educators’ training for the national-patriotic education of preschool age children. Наука і техніка сьогодні (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізикоматематичні науки»). 2022. № 7(7). 270 c. C. 98-112. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-7(7)-98-112
  6. Марчій-Дмитраш Т.М, Кирста Н.Р., Матішак М.В. Psychological and pedagogical basics of forming the communicative culture of future educators of ipe: an interdisciplinary approach. Гірська школа Українських Карпат. Випуск 26 (2022). С.80-85. DOI https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.80-85
  7. Marchii-Dmytrash T., Boryn G. Peculiarities of future educators’ training for the forming of the fundamentals of national consciousness in children of older preschool age. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Pedagogy, 10 (1) (2023), 187-196. http://Vol. 10 No. 1 (2023) | Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University  https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/article/view/6732/7028
  8. Борин Г., Марчій-Дмитраш Т. Методологічні підходи в підготовці майбутніх педагогів до професійної діяльності. Гірська школа Українських Карпат. Випуск 28 (2023). С.77-81 https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.77-81
  9. Борин Г., Марчій-Дмитраш Т. Науково-теоретичні засади реалізації аксеологічного підходу у професійній підготовці майбутніх педагогів.  Інноваційна педагогіка. 2024. Випуск 67. Том 1. С.117-121. http://innovpedagogy.od.ua/archives/2024/67/part_1/27.pdf

Розділ монографії (видано за кордоном)

  1. Marchii-Dmytrash T. Organizing of educational space of institutions of preschool education: subject and ethnologigal environment.  Moderní aspekty vědy: XX. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2022. str. 624. S. 102-127. http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/monography-20.pdf

Навчально-методичне видання (для внутрішнього використання):

  1. Марчій-Дмитраш Т.М. Ознайомлення дітей з суспільним довкіллям: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г. М., 2022.  80 с. http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/13021
  2. Марчій-Дмитраш Т.М. Вивчення іноземної мови в ЗДО і початковій школі: шляхи активізації. Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г. М., 2023.  80 с. http://194.44.152.155:8080/handle/123456789/15786
  3. Борин Г.В., Марчій-Дмитраш Т.М. Методичні рекомендації до організації виробничої практики в групах дітей середнього дошкільного віку. Івано-Франківськ: Поліграфія «Друкарка», 2024. 32 с. http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/18826

Статті у інших виданнях

  1. Марчій-Дмитраш Т. М. Сучасні тенденції формування іншомовної комунікативної компетентності дітей дошкільного віку. Сучасний рух науки: тези доп. X міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 2-3 квітня 2020 р. Дніпро, 2020. Т.1. 811 с. С. 747 – 751. http://194.44.152.155:8080/handle/123456789/5326
  2. Марчій-Дмитраш Т. М. Реалізація педагогічних умов підготовки дітей 6-7 року життя до навчання в школі. Матеріали звітної наукової вебконференції викладачів, докторантів, аспірантів університету за 2019 рік ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 6-8 квітня 2020 р., м. Івано-Франківськ. Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2020. 507 с. С. 182-184. https://nauka.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/122/2021/07/%D0%9C%D0%B0%D1%82.-%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9D%D0%9F%D0%9F_2020.pdf
  3. Марчій-Дмитраш Т. М., Бойчук Т.В. Сучасний стан використання природи в естетичному вихованні дітей дошкільного віку. Матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Зб. наук. праць. Переяслав, 2021. Вип. 69. 474 с. С. 211-214. http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/13007
  4. Марчій-Дмитраш Т. М. Засоби активізації вивчення іноземної мови в сучасних ЗДО. Матеріали звітної наукової вебконференції викладачів, докторантів, аспірантів університету за 2020 рік ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 5–9 квітня 2021 р., м. Івано-Франківськ. Електронне видання. Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2021. 315 с. С. 26-28. https://nauka.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/122/2021/08/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8-%D0%BF%D0%BD%D1%832021.pdf
  5. Марчій-Дмитраш Т. М. Формування іншомовної комунікативної компетенції у фахівців дошкільної освіти: протиріччя і перспективи. Дитинство ХХІ століття: інноваційна освіта: матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції (Кременчуцький педагогічний коледж імені А.С. Макаренка, 22 жовтня 2021 року) / [редактор-упорядник: Т.В. Кулікова, Т.В. Яценко]. Кременчук: Методичний кабінет, 2021. 287 с. С. 255-258. https://kpk.edu.ua/wp-content/uploads/2022/01/22.10.21-%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%A0%D0%86%D0%9B%D0%98-%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A4%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%9D%D0%A6%D0%86%D0%87-%D0%94%D0%9E-1.pdf
  6. Марчій-Дмитраш Т. М. Формування готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі // Збірник матеріалів V Всеукраїнської науково-практичної конференції «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії» (з міжнародною участю). Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради ; [відпов. секр. І. Л. Пукас]. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021. 370 с. С. 212-213. http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/13010
  7. Марчій-Дмитраш Т. М. Історико-педагогічні засади підготовки дітей дошкільного віку до навчання в школі // Доступність і неперервність освіти впродовж життя: зарубіжний досвід та національна практика: збірник тез доповідей науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю (Івано-Франківськ, 17 травня 2022 р.). Івано-Франківськ, 2022. 313 с. С. 50-54. http://194.44.152.155:8080/handle/123456789/13027
  8. Марчій-Дмитраш Т. М. Організаційно-педагогічні умови формування мотиваційної готовності до шкільного навчання у дітей старшого дошкільного віку // Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (Вінниця, ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 28-29 березня 2023 р.) / за ред. О.П. Демченко, Н.О. Пахальчук; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, факультет дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної. Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2023. Вип. 12. 519 с. С. 86-88. https://drive.google.com/file/d/1Sp4p_yeoNctYocUYnlA9yM4tASXo0pKV/view
  9. Марчій-Дмитраш Т. М. Використання українських народних казок у моральному вихованні дітей старшого дошкільного віку в сучасних ЗДО // Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: збірник матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (Вінниця, ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 26-27 березня 2024 р.) / за ред. Н.О. Пахальчук, Т.М. Кривошеї; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, факультет дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної. Вінниця, 2024. Вип. 13. 392 с. С. 319-321. http://lib.pu.if.ua:8080/handle/123456789/20275

 

 

Стажування:

Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк), тема – «Поглиблення та удосконалення знань з підготовки фахівця дошкільної освіти («Методика проведення занять з народознавства», «Ознайомлення дітей з суспільним довкіллям», «Наступність ЗДО та початкової школи», «Активізація вивчення іноземної мови в ЗДО і початковій школі»)» (2020 р.) https://drive.google.com/file/d/1rUPpjuSZxAfw47hYtMQcRFoop7lMqVG6/view?usp=share_link

Основні освітні компоненти:

ОР «Бакалавр»

  • Методика проведення занять з народознавства
  • Наступність ЗДО і початкової школи
  • Ознайомлення дітей з суспільним довкіллям
  • Методика викладання іноземної мови в ЗДО
  • Етнокультурні технології в роботі з дітьми в ЗДО

ОР “Магістр”

  • “Соціально-фінансова грамотність дітей дошкільного віку”

Науковий керівник проблемної групи студентів «Використання народознавства як засобу формування першооснов етнічної свідомості дітей старшого дошкільного віку»; факультетський керівник виробничої практики в групах дітей середнього дошкільного віку на 3 курсі ОР «Бакалавр» та на 2 курсі науково-дослідної практики (ОР «Магістр» спеціальності 012 «Дошкільна освіта»).

 

Адреса: вул. C. Бандери 1, ауд. 302, м. Івано-Франківськ

Тел. сл.: 097 763 57 67

E-mail: tamara.dmytrash@ukr.net | tamara.marchii@pnu.edu.ua

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника