|
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти |
Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльність Контакти
Освіта
У 1982 р. закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О. М. Горького, дефектологічний факультет. Спеціалізація: Дефектологія. Кваліфікація: вчитель та логопед допоміжної школи.
З 1998 р. по 2001 р. – навчання в цільовій аспірантурі. Грудень 2001 р. – захист кандидатської дисертації. Тема дисертаційного дослідження «Формування творчого зв’язного мовлення у дошкільників із затримкою психічного розвитку». Отримала науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Диплом кандидата пед. наук від 15.05. 20022 р.
21.06.2007 р. отримала вчене звання доцента кафедри логопедії
Нагороди
Є державні та відомчі нагороди: Почесна грамота МНО Української РСР від 16.06.1989 №7292; Почесна медаль М. П. Драгоманова від 27.01. 2010 №43; срібна та золота медаль НПУ імені М. П. Драгоманова, грамоти та подяки ректора НПУ імені М. П. Драгоманова.
Нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти» від 19.11.2020 р., №348.
Напрями наукових досліджень
Спеціальна педагогіка, логопедія, спеціальна методика розвитку мовлення, психолого-педагогічна діагностика та корекція мовленнєвих і психофізичних порушень осіб із тяжкими порушеннями мовлення, новітні комунікативні (ААС) технології навчання осіб із ТПМ
Наукові авторські профілі:
https://orcid.org/0009-0001-5458-0261
https://scholar.google.com.ua/citations?user=MC230_wAAAAJ&hl=uk
Є низка публікацій, загальна кількість яких становить більше 70 найменувань, серед основних – підручники (розділ «Загальне недорозвинення мовлення» у підручнику «Логопедія»), навчальні та навчально-методичні посібники («Спеціальна методика розвитку мовлення», «Формування творчого зв’язного мовлення у дошкільників із затримкою психічного розвитку», «Зміст корекційно-розвивальної роботи з дітьми з затримкою психічного розвитку 3-7 років (логопедичний аспект)», «Профілактика оптичної дисграфії», «Педагогічні заходи з формування комунікативної поведінки дітей із дизартрією при ДЦП», «Педагогічні технології комунікативного розвитку дітей із тяжкими порушеннями мовлення», укладач «Хрестоматії з логопедії»), навчальні програми та наукові статті у фахових виданнях як вітчизняного, так і міжнародного рівня.
Cтатті у фахових виданнях категорії Б
- МАРЧЕНКО, І., ЧУПАХІНА, С., & КИРСТА, Н. (2023). КОМУНІКАЦІЯ ДІТЕЙ ІЗ ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРИРОДНИХ ЕКСПРЕСИВНИХ ЗАСОБІВ: ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 125–133. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.19
- Марченко І. С. Швалюк Т. М. Альтернативні та допоміжні технології: досвід і перспективи застосування у вітчизняному безбар’єрному просторі осіб із особливостями психофізичного розвитку. Науковий часопис: Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 45: збірник наукових праць. К.: УДУ імені Михайла Драгоманова. 2023. С.131-137.
- Марченко І. С., Швалюк Т.М., Чередніченко Н.В. Розвиток усного зв’язного мовлення учнів початкових класів в умовах інклюзивного навчання. Науковий часопис: Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 46 К.:УДУ імені Михайла Драгоманова. 2024. С.156-159
Конференції
- Марченко І. С. Діагностика комунікативного розвитку дітей середнього дошкільного віку із алалією // Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі». Суми. 2020. С. 220-225.
- Марченко І. С. Можливості комунікації дітей із тяжкими порушеннями мовлення // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інтеграція науки та практики в умовах модернізації спеціальної освіти України». 2023 С. 121-128. http://ekhsuir.kspu.edu/
- Марченко І. С. Формування граматичної системи словотворення у дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. «Сучасні теоретичні й прикладні контексти спеціальної та інклюзивної освіти». Збірник тез доповідей учасників IV Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Луцьк, 16-19 травня 2024 року). С. 179-183.
- Марченко І. С. Особливості підготовки дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовлення до навчання грамоти в умовах інклюзії. Збірник матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти» (Вінниця, 26-27 березня 2024 року).
Навчальний підручник/ Навчальний посібник
- Марченко І. С. Спеціальна методика розвитку мовлення (логопедична робота з корекції порушень мовлення у дошкільників) К.: ВД «Слово» 2019. 307 с.
- Марченко І. С. Педагогічні технології комунікативного розвитку дітей із тяжкими порушеннями мовлення.: Навчальний посібник. К. ДІА. 2019. 147 с.
ХРЕСТОМАТІЇ
- Хрестоматія з Логопедії. Укл. Марченко І. С. К.: КНИГА ПЛЮС. 2019.
Підвищення кваліфікації
- Підвищення кваліфікації за темою «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів, через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus. (Сертифікат,21 травня 2024 р., 60 год., 2 кредити ЄКТС)
- Підвищення кваліфікації в XVI Міжнародній науково-практичній конференції зі спеціальної освіти «Проблеми та перспективи» (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка №1175/24 18-19 квітня 2024р., 16 год.)
- Підвищення кваліфікації в I Міжнародній науково-практичний конференції «Анімалотерапія в контексті розвитку сучасних методів комплексної реабілітації. (Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова OP-XIX №132 5-6 квітня 2019р., 15 год.).
- Підвищення кваліфікації у ІX Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології «Освіта осіб з особливими потребами в умовах миру і війни» (Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, IX MK 3089, 25-26 жовтня 2023 р., 15 год.)
- Підвищення кваліфікації в ІІ Міжнародній науково-практичний конференції «Актуальні проблеми логопедії та логопсихології» (НПУ імені М. Драгоманова №23/54, 16 жовтня 2023 р., 16 год. , 0,5 кредити ЄКТС).
- Підвищення кваліфікації в науково-методичному семінарі «Психолого-педагогічний супровід осіб із особливими освітніми потребами у закладах спеціальної та інклюзивної освіти» (Волинський національний університет імені Лесі Українки, серія АС №2024 – 5370, 16-19 травня 2024 р., 15 год., 0,5 кредити ЄКТС).
- Підвищення кваліфікації у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Інтеграція науки і практики в умовах модернізації спеціальної освіти України» (Херсонський державний університет, №19-23/246, 23-24 березня 2023 р., 12 год., 0,4 кредити ЄКТС).
- Підвищення кваліфікації у ІІ З’їзді корекційних педагогів України «Проблеми навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами в освітніх реаліях України» (Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Сертифікат від 7 листопада 2019 р., 10 год.)
https://drive.google.com/drive/folders/1e1tdDTNd8HFdCTr_zW_P9_AFQAz5TqAg?usp=sharing
Професійна діяльність
Протягом 1982-1996 років працювала вчителем-логопедом у дошкільному дитячому будинку «Теремок» м. Херсона, з 1995 по 1998 р. – старшим викладачем в Херсонському регіональному інституті підвищення кваліфікації вчителів.
З 01.11.1998 року по 01.11.2001 р. – навчання в цільовій аспірантурі в НПУ імені М. П. Драгоманова за спеціальністю «Спеціальна педагогіка». Одночасно, в 2000 р. розпочала свою науково-педагогічну діяльність на посаді старшого викладача кафедри логопедії НПУ імені М. П. Драгоманова.
Після закінчення аспірантури у грудні 2001 року захистила кандидатську дисертацію та отримала науковий ступінь кандидата педагогічних наук. У 2002 році переведена на посаду доцента кафедри логопедії дефектологічного факультету НПУ імені М. П. Драгоманова. 21.06.2007 р. отримала вчене звання доцента кафедри логопедії.
Працювала на посаді доцента кафедри логопедії та логопсихології факультету спеціальної та інклюзивної світи НПУ імені М. П. Драгоманова (м. Київ) до 01.09.2021 р.
Здійснювала наукове керівництво магістерськими роботами магістрантів і дисертаційними дослідженнями аспірантів.
З 20.09. 2022 р. працює на кафедрі ТМДСО ПНУ імені В. Стефаника на посаді доцента.
Викладацька діяльність
Забезпечує викладання освітніх компонентів:
ОР «Магістр» СОЛ:
«Методологія наукових досліджень в галузі»;
«Педагогічні технології комунікативного розвитку дітей із тяжкими порушеннями мовлення»;
«Корекційно-розвиткова робота з дітьми з ТПМ»;
«Диференціальна діагностика мовленнєвих порушень»;
«Психолого-педагогічний супровід дітей із порушеннями мовлення».