Кудярська Тетяна Романівна

доктор філософії

доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, завідувач логопедичного пункту Департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Народилася у місті Івано-Франківськ. З 1989 року по 1993 рік навчалася в Івано-Франківському педагогічному інституті, який закінчила з відзнакою за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання», кваліфікація спеціаліста «Учитель початкових класів» (диплом спеціаліста КЛ №901305). https://drive.google.com/file/d/1JgB0kQM8a_61y53MgEbf5TxsfprTwMVZ/view?usp=share_link

У Кам͐янець-Подільському державному педагогічному інституті навчалася з 1993 року до 1997 року, який закінчила з відзнакою за спеціальністю «Дефектологія. Олігофренопедагогіка та логопедія», кваліфікація спеціаліста «Вчитель допоміжної школи. Логопед» (диплом спеціаліста ЛГ ВС № 005400). https://drive.google.com/file/d/18DZwXRikLv9VofQfFT5TdW3YrnyAKlt3/view?usp=share_link

У 2011 році закінчила з відзнакою ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю «Дошкільна освіта. Логопедія», кваліфікація магістра «Вихователь дітей дошкільного віку, логопед в закладах освіти, викладач педагогіки і психології» (диплом магістра А № 20770). https://drive.google.com/file/d/1bn9bSpxjPhtY_xeyBSpQTQM55EsGB7s1/view?usp=share_link

У 2021 році закінчила аспірантуру та захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня «доктор філософії» в Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» на тему «Підготовка майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання» (диплом Серія ДР № 003360 від 22.02.2022р.). https://drive.google.com/file/d/189kqTeHYMLy0nXhgz7D1Ot1aon9uQA7X/view?usp=drive_link

Професійну діяльність розпочала в 1993 році на посаді учителя-логопеда логопедичного пункту управління освіти та науки. Упродовж освітньої діяльності за результатами атестацій здобула кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «учитель-методист». З 2007 року очолила логопедичну службу, на посаді завідувача логопедичного пункту Департаменту освіти та науки працює і до цього часу.

Стаж педагогічної діяльності – 30 років, стаж науково-педагогічної роботи – 22 роки.

Нагороди:

Грамота ДОН За якісну підготовку та проведення освітніх заходів для вчителів початкових класів упродовж 2018-2019 навчального року (2019) https://drive.google.com/file/d/18k_U8OgpfIyRYEGrLCtJ6fJNulldVsDn/view?usp=drive_link

Грамота ДОН За проведення заходів щодо психолого-педагогічного, соціально-правового захисту прав дітей та з нагоди Міжнародного дня захисту дітей. (2019) https://drive.google.com/file/d/19XT-RY6AoOINfJ0CqF4lZ3JgJxfLAwOS/view?usp=drive_link

Грамота ДОН З нагоди Міжнародного дня захисту дітей та організацію роботи локації для дітей з ООП «Веселкове містечко» (2021) https://drive.google.com/file/d/1urWgDff4yTuz4wSHciBltOioYOtDJMHr/view?usp=drive_link

Подяка міського голови За сумлінну та результативну працю на освітянській ниві, високий професіоналізм та з нагоди особистого ювілею (2022)

Грамота ДОН За багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм, вагомий внесок у розвиток освіти міста та з нагоди особистого ювілею (2022)

Напрями наукових досліджень

Логопедія, спеціальна педагогіка,  спеціальна методика розвитку мовлення, психолого-педагогічна діагностика та корекція мовленнєвих і психофізичних порушень осіб із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ), новітні комунікативні технології навчання осіб із ТПМ, інноваційні технології в корекційній роботі з дітьми з ТПМ, підготовка фахівців до роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями.

 

Науковий профіль:

https://orcid.org/0000-0002-3935-8259

Web of Science

  1. Valentyna Kupchyshyna, Tetiana Kudiarska, Lyudmyla Matsuk, Olena Homoniuk, Mariana Levko, Nadiia Lazarovych. The Role of Innovative Technologies in Supporting the Educational Process in Higher Education Institutions of Ukraine in the Conditions of War. AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research, 2024, special XLI.14, рр. 135-140 (252р.). (Web of Science) https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140141/PDF/140141.pdf

Статті у фахових виданнях:

  1. Кудярська Т.Р. Інтерактивне навчання, освітні технології, інклюзивна освіта: стан, перспективи удосконалення. / Педагогічний факультет; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2021. 184с.
  2. Кудярська Т.Р. Педагогічні умови підготовки майбутніх педагогів ЗДО до впровадження активних форм педагогічної взаємодії з вихованцями ЗДО в умовах інклюзивного освітнього середовища. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Вінниця, 2021. Вип. 61. С. 55-63. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-61-1-140
  3. Кудярська Т.Р. Експериментальне дослідження сформованості готовності майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умовах інклюзивного навчання. Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka: wydanie specjalne – Warszawa, numer: 67 (05/2021). – st. 34-40. 
  4. Кудярська Т.Р Технологія побудови інклюзивного освітнього процесу в ЗДО: супровід переходу дитини до школи. Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba. May. № 54. 2021. С. 65-69.
  5. Кудярська Т.Р. Теоретичні і практичні підходи до впровадження інклюзивної освіти: сучасні наукові дослідження. Освітній простір України: науковий журнал ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” / гол. редкол. Н.В.Лисенко. Івано-Франківськ, 2019. Вип. 17, частина 2. С. 346-351. https://doi.org/10.15330/esu.17.346-351
  6. Кудярська Т.Р. Основи формування готовності майбутніх логопедів ЗДО до впровадження активних форм педагогічної взаємодії в умвах інклюзивного навчання (програма спецкурсу). Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2021. 24 с.

Конференції

  1. Кудярська Т.Р., Копанчук М.. Сучасні технології розвитку артикуляційної моторики у корекційній роботі з дітьми з мовленнєвими порушеннями. XVI International scientific and practical conference «Innovative Approaches to the Progressive Solution of Scientific Research Problems» (March 27-29, 2024) Valencia, International Scientific Unity, 2024, Р.131-133 (175p). Precarpathian National University Repository: Сучасні технології розвитку артикуляційної моторики у корекційній роботі з дітьми з мовленнєвими порушеннями (pnu.edu.ua)
  2. Кудярська Т.Р. Особливості педагогічної підготовки майбутніх логопедів у контексті інклюзивного навчання. Впровадження сучасних технологій в процесі забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти : збірник наукових праць. Хмельницький : ХГПА, 2024, С. 323-328 (778с). Precarpathian National University Repository: Особливості педагогічної підготовки майбутніх логопедів у контексті інклюзивного навчання (pnu.edu.ua)
  3. Кіндрачук Н.М., Кудярська Т.Р. Сутність педагогічного гуманізму майбутнього логопеда. International scientific conference “Research activities and achievements in pedagogy and psychology” : conference proceedings (April 5-6, 2023. Czestochowa, the Republic of Poland). Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2023, Р. 176-180 (188 pages). DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-312-5-45 
  4. Кудярська Т.Р. Малі форми активного відпочинку як засіб розвитку мовлення на корекційних заняттях. Збірник тез Міжнародного науково-практичного симпозіуму «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія, 23-24 серпня 2022 р. за заг. ред. З. П. Ленів. Львів, 2022. С. 126-130.
  5. Кудярська Т.Р. Полісенсорний підхід у роботі сучасного корекційного педагога. Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців. Збірник матеріалів І науково-методичного семінару (14.09.2022 р.) / Упор. С.В.Чупахіна, Т.Б.Качак. Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023. С.9-14.
  6. Кудярська Т.Р., Білякова Жанна. Попередження порушення мовлення у дошкільників засобами сімейного виховання. Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців. Збірник матеріалів І науково-методичного семінару (14.09.2022р.) / Упор. С.В.Чупахіна, Т.Б.Качак. Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023. С.96-99.
  7. Кудярська Т.Р., Гринчак Анжела. Лікувальна фізична культура у системі корекційно-розвивальної роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців. Збірник матеріалів І науково-методичного семінару (14.09.2022р.) / Упор. С.В.Чупахіна, Т.Б.Качак. Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023. С.92-95.
  8. Кудярська Т.Р. Досвід впровадження інклюзивної освіти західноєвропейських країн як орієнтир у модернізації української спеціальної освіти. Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: тези доповідей Х міжнародної науково-практичної конференції (Хмельницький, 07-08 листопада 2019р.) / ред.кол.: Н.Г.Ничкало, М.Є.Скиба, В.О.Радкевич. Хмельницький: ХНУ, 2019. С. 213-214.
  9. Кудярська Т.Р. Інформаційно-комунікаційні технології у підготовці майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до активних форм взаємодії в умовах інклюзивного навчання. Матеріали звітної наукової вебконференції викладачів, докторантів, аспірантів університету за 2020 рік, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, 5-9 квітня 2021р., м. Івано-Франківськ. Електронне видання. Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника, 2021. С. 17-19.
  10. Кудярська Т.Р., Бойчук М.І. Спільні підходи до попередження та подолання труднощів засвоєння грамоти школярами молодших класів. Матеріали Вісімнадцятої наукової конференції студентів та молодих вчених “Наумовські читання” [Електронний ресурс] : (24-25 листопада 2020р., м. Харків) / ХНПУ ім. Г.Сковороди – Харків : ХНПУ, 2020. С. 211-213.
  11. Кудярська Т.Р. Досвід впровадження інклюзивної освіти західноєвропейських країн як орієнтир у модернізації української спеціальної освіти. Збірник наукових праць Х Міжнародної науково-практичної конференції на тему «Професійне ста-новлення особистості: проблеми і перспективи» – м. Хмельницький, 7-8 листопада 2019р..
  12. Кудярська Т., Сворень Л.. Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільників у процесі ознайомлення з природою. Збірник тез доповідей за матеріалами ІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Актуальні проблеми навчання і виховання в умовах інтеграційних процесів в освітньому та науковому просторах» – м. Мукачево, 07 листопада 2019р..

Навчальні та методичні посібники

  1. Кудярська Т.Р. Фізкультхвилинки як засіб розвитку мовлення дітей (методичний посібник). Інформаційно-методичний центр. Івано-Франківськ, 2019. 92 с.

Методичні рекомендації

  1. Кудярська Т.Р. Методичні рекомендації до організації виробничої логопедичної практики у закладах освіти для здобувачів I курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти (денна і заочна форми навчання). Івано-Франківськ, 2023. 60 с.

Монографії

  1. Кузенко О.Й., Кудярська Т.Р., Кравець Н.С. Актуальні аспекти психолого-педагогічного супроводу мовленнєвого розвитку особистості в період дошкільного дитинства. Modern Approaches to Ensuring Sustainable Development. Collective Monograph. Katowice: 2023. С.362-367.
  2. Кудярська Т.Р. Використання активних форм взаємодії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами у структурі професійної підготовки майбутніх педагогів. Modern Directions of Improving the Quality of Pedagogical Activity in the Context of the Educational Modernization Process. Monograph. Katowice: Publishing House of University of Technology, 2022. С.171-183.
  3. Tetiana Kudiarska, Oleksandra Kuzenko, Anastasia Fedunkiv. Professional Activity of a Teacher-Speech Therapist in an Inclusive. [Професійна діяльність учителя-логопеда в інклюзивному освітньому просторі]. Educational Space / Current problems of harmonization of personality development in the modern educational space. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2021; P. 385-396 (pp. 478,  illus., tabs., bibls.).

 

Підвищення кваліфікації

Центр інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Сертифікат. Тренінг з підвищення кваліфікації «Цифрова компетентність педагога», 31.10-02.11.2019р. відповідно до наказу ПНУ № 717 від 29.10.2019р., 30 год. (1 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1tJJ5AyB2nkXp1w7WRxHLUFRRxbv1Ig0Q/view?usp=share_link

Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (ІФОІППО). Свідоцтво про підвищення кваліфікації. Тема «Особливості корекційно-логопедичної роботи з дітьми з порушеннями мовлення», 19.02.2020р., 30 год. (1 кредит ECTS) https://drive.google.com/file/d/1osHZrwxYagK6Zkj1e3kL2iB_KpILl9ea/view?usp=share_link

Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (ІФОІППО). Свідоцтво про підвищення кваліфікації. Тема «Методика корекції нейрофізіологічних і темпо-ритмічних порушень мовлення», 28.05.2021р., 30 год. (1 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1o9KbU6mEHPJj-kgEjplMWA8hM4QBX_CR/view?usp=share_link

Міжнародне стажування в рамках роботи Міжнародного науково-практичного симпозіуму. Сертифікат. Тема «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія», 23.08-24.09.2022р., 30 год. (1 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1ZH2axzlMhxXoHTa1Hh1pmxoP8b8WjGZs/view?usp=share_link

Курс «Цифрові інструменти Google для освіти». Сертифікат. 05.09.-18.09.2022р., 30 год. (1 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1tJJ5AyB2nkXp1w7WRxHLUFRRxbv1Ig0Q/view?usp=share_link

Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (ІФОІППО). Свідоцтво про підвищення кваліфікації. Тема «Медіаосвіта та медіаграмотність учителя-логопеда», 25.10.2023р., 30 год. (1 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1wUX84A7jganVP1hs6ZV_mH2Yp9o6RM2W/view?usp=drive_link

Участь у ІV Міжнародній науковій конференції «Роль науки та освіти в забезпеченні сталого розвитку», Сілезька академія м. Катовіце, 12-13 січня 2023р., 15 годин (0,5 кредит ECTS).

Участь у науковій міжнародній конференції в «Наукова діяльність і досягнення в педагогіці та психології» (Ченстохова, Республіка Польща), 05-06 квітня 2023р., 15 годин (0,5 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1VbcfThb67iD8Ck_lxySZYLcc0VkoKjuS/view?usp=drive_link

Участь у V Міжнародній науковій конференції «Цифрова економіка і інформаційне суспільство», Сілезька академія м. Катовіце, 19-20 квітня 2023р., 15 годин (0,5 кредит ECTS).

Участь в обласній науково-педагогічній конференції, приуроченій до Всеукраїнського дня дошкілля «Дошкільна освіта під крилами захисту» на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти (ЗІППО), 22 вересня 2023р., 3 години (0,1 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1ePnmzQdUSVq7l_GMJ5Q98ckko9-kjgWL/view?usp=drive_link

Участь у роботі ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми логопедії та логопсихології», м. Київ, 18-18 жовтня 2023р., 16 годин (0,5 кредит ECTS). https://drive.google.com/file/d/1p3m5yQ_PR3K3mpZM0M_XscU1Ow3eKptY/view?usp=drive_link

Професійна діяльність

З 2001 року працює викладачем кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Членкиня ГО «Українська Асоціація Корекційних педагогів», квиток 907/2019.

Наукова діяльність

Автор понад 20 наукових і навчально-методичних праць, учасник багатьох Міжнародних і Всеукраїнських науково-практичних конференцій.

Викладацька діяльність

Забезпечує викладання навчальних дисциплін:

  • «Інноваційні технології в системі логопедичної роботи»
  • «Методичний супровід процесу логопедичної роботи»
  • «Основи інклюзивного навчання» (пр)
  • «Дошкільна лінгводидактика» (пр)

Адреса: вул. Бандери 1, ауд. 302, м. Івано-Франківськ

Тел. сл.: 095 052 02 06

E-mail: tetiana.kudiarska@pnu.edu.ua

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника