Кравець Надія Степанівна

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Освіта. У 2005 р. закінчила Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію вихователя дітей дошкільного віку, дефектолога (логопеда) (диплом з відзнакою).

Науковий ступінь. Кандидат педагогічних наук.

Тема кандидатської дисертації: «Екологічне виховання шести-семи річних дітей у дошкільних закладах сільської місцевості України (ІІ половина ХХ – початок ХХІ століття)».

Наукові інтереси: Екологічне виховання дітей дошкільного віку у соціокультурному просторі України: історія і сьогодення.

Освіта

1987–1997 рр. – навчання у ЗОШ №20 м. Івано-Франківська. З 1997 по 1999 р. навчалася в Івано-Франківському базовому медичному училищі за спеціальністю “Сестринська справа”.

2000–2004 рр. – Прикарпатський університет імені Василя Стефаника і отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки «Педагогічна освіта» та здобула кваліфікацію бакалавра педагогічної освіти (дошкільне виховання) (диплом з відзнакою).

2004–2005 рр. – Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію вихователя дітей дошкільного віку, дефектолога (логопеда) (диплом з відзнакою).

2006–2012 рр. – навчання в аспірантурі цього ж вищу за спеціальністю 13.00.01.

У 2013 р. успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «Екологічне виховання шести-семи річних дітей у дошкільних закладах сільської місцевості України (ІІ половина ХХ – початок ХХІ століття)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Наукові авторські профілі:

https://orcid.org/0000-0003-4334-1414

https://www.webofscience.com/wos/author/record/23542128

Web of Science

  1. Potapchuk, T., Makaruk, O., Kravets, N., & Annenkova, N. (2020). Self-Identification of Future Educators as a Form of Personal Growth Professional (Професійна самоідентифікація майбутніх педагогів як форма вияву особистісного зростання) Journal of History Culture and Art Research, 9(2), 72-89. doi: http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i2.2576

Статті у фахових наукових виданнях України категорії Б:

  1. Кравець Н.Виховний потенціал позааудиторної діяльності у формуванні естетичної культури майбутніх педагогів.Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал. №2 (181), липень, 2020. Дрогобич . С. 126-132
  2. Кравець Н. Соціально-виховне середовище як умова формування соціокультурних та духовних цінностей Студентів ЗВО. Духовність особистості : методологія , теорія і практика : збірник наукових праць / Гол. Редактор Г. П. Шевченко. – Вип.9 (96). Сєвєродонецьк : вид во СНУ ім.. В. Даля , 2020
  3. Кравець Н.С. Аксіологічна культура майбутнього вихователя закладів дошкільної освіти як соціальний феномен Освітній простір України. Випуск 15. 2019. С. 182-187.
  4. Кравець Н.С. До питання естетичного виховання дітей засобами української народної педагогіки. Педагогічний часопис Волині : науковий журнал.  Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2019. №2 (13). С.74-79 .
  5. Потапчук Т., Кравець Н.. «ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ», OD, вип. 32, вип. 1, с. 180–187, Лют 2021. (0,5 д.а.)
  6. Потапчук Т., Кравець Н., Пукас І. Проблема професійного самовдосконалення майбутніх вихователів ЗДО в сучасній теорії. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 30 (1-2021). Київ: Міленіум, 2021. 408 c. С.333-336. (Index Copernicus), категорія Б. (0,25 д.а.)
  7. Потапчук Т., Кравець Н., Пукас І. Формування навичок професійного спілкування майбутніх вихователів ЗДО із дошкільниками: наукові розвідки. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка. Мелітополь : МДПУ, 2021. №.2 (27). С. 72-74. (0,18 д.а.)
  8. Потапчук Т., Чупахіна С., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Взаємодія фахівців ЗДО з сім’єю дитини з порушенням мовлення: теоретичні аспекти. Acta Paedagogika Volynienses. Луцьк: Волинський національний університет імені  Лесі Українки, Вип. 1. т 1. С.183–191.  https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.29
  9. Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії. №1 (54), 2022. С. 132 – 136 (0,6 др.арк).Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua
  10. Потапчук Т., Чупахіна С., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Взаємодія фахівців ЗДО з сімєю дитини з порушенням мовлення: теоретичні аспекти. Acta Paedagogika Volynienses. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, Вип.1. т1. 2022. С.183-191.  Фахове видання. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.29 Кат. Б. Видавничий дім «Гельветика», 2022 http://www.journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy
  11. Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії: науково-педагогічний журнал. №1 (54), 2022. С.132-136. Ippo.if.uaindex.pxp2010-0  https://ippo.if.ua/index.php/2010-07-01-13-37-35/osvitni-obrii Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua
  12. Марєєва Т., Кравець Н., Токарик Л.Професійна підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти для роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями.  Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 48, том 2, 2022. С. 182 – 188. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-2-30
  13. Тетяна Потапчук, Світлана Чупахіна, Наталія Кирста, Надія Кравець ВЗАЄМОДІЯ ФАХІВЦІВ ЗДО ІЗ СІМ’ЄЮ ДИТИНИ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ Acta Paedagogiсa Volynienses, Вип. 1, т. 1, 2022. C.183-197.
  14. Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії: науково-педагогічний журнал. №1 (54), 2022. С.132-136. Ippo.if.uaindex.pxp2010-0  https://ippo.if.ua/index.php/2010-07-01-13-37-35/osvitni-obrii Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua
  15. Кравець Н.С.. Попович Ю.Т. «Особливості розвитку вербальної пам’яті дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення».  І науково-методичний семінарі «Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців (14 вересня 2022 року, м. Івано-Франківськ)
  16. Кравець Н.С., Форись І. «Особливості сенсорного розвитку дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення». І науково-методичний семінарі «Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців (14 вересня 2022 року, м. Івано-Франківськ).
  17. Лук’яник Л.В., Кравець Н.П., Кляп М.І. Шляхи подолання загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного, молодшого шкільного віку та дітей з аутизмом» опублікована . ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2023 випуск 62. Том 1. С.71-75. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/62/part_1/14.pdf
  18. Людмила Врочинська, Надія Кравець, Людмила Лук’яник. Виховання доброзичливого ставлення до однолітків у дітей старшого дошкільного віку у процесі ігрової діяльності». Журнал “Молодь і ринок”No8(216) серпень 2023.С.97-101. http://mir.dspu.edu.ua/article/view/285890

Монографії:

  1. Кузенко О.Й., Кудярська Т.Р., Кравець Н.С. Актуальні аспекти психолого-педагогічного супроводу мовленнєвого розвитку особистості в період дошкільного дитинства. Modern Approaches to Ensuring Sustainable Development. Collective Monograph. Katowice: 2023. С.362-367.
  2. Кузенко О., Мацук Л., Кравець Н. Ігрові мовленнєві технології як дієвий засіб особистісного розвитку дітей в інклюзивному освітньому просторі // Quality of Life in Global and Local Contexts: Values, Innovation, and Multidisciplinary Dimensions. Monograph. Scientific editors: Nestorenko T., Pokusa T. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2023; Р.531-542 https://old.wszia.opole.pl/strona-glowna/jestem-studentem/biblioteka/ebooki-dla-studentow/

Підручники, навчальні посібники:

  1. Кравець Н.С. Екологічне виховання дітей дошкільного віку у соціокультурному просторі сільської місцевості України : історія і сучасність. Івано-Франківськ, 2020. 180 с.
  2. Кравець Н.С. Комп‘ютерні технології в роботі з дітьми. Івано-Франківськ,НАІр, 2020. 64 с.

 

Професійна діяльність

З 1.09.2005 по 30.06.2013 р. – асистент кафедри теорії та методики дошкільної освіти за сумісництвом.

З вересня 2013 р. – асистент кафедри теорії та методики дошкільної освіти.

З липня 2015 р. – доцент кафедри теорії та методики дошкільної і корекційної освіти.

Наукова діяльність

Автор наукових і навчально-методичних праць, учасник Міжнародних і Всеукраїнських науково-практичних конференцій.

Викладацька діяльність

Забезпечує викладання навчальних дисциплін 

ОР Бакалавр

“Моніторинг якості освіти”

“Основи спеціальної педагогіки”

“Професійна діяльність вихователя в інклюзивному середовищі ЗДО”

“Освітня діяльність дітей раннього  і дошкільного віку”

ОР Магістр

“Логопедичний масаж”

“Практикум з організації освітньої діяльності в інклюзивному середовищі”

Виховна робота

Виконує обов’язки академнаставника групи.

Адреса:вул.C.Бандери 1, м. Івано-Франківськ

Тел. сл.: 066 025 61 01

E-mail: nadiia.kravets@pnu.edu.ua

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника