Чупахіна Світлана Василівна

кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри теорії та методики дошкільної освіти

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Освіта. У 1995 р. закінчила Прикарпатський університет імені Василя Стефаника за спеціальністю «Математика» і отримала кваліфікацію “вчитель математики, інформатики та обчислювальної техніки. У 2004 р. закінчила факультет післядипломної освіти Інституту соціальної реабілітації та розвитку дитини Кам’янець-Подільського державного університету за спеціальністю “Практична психологія”, “Олігофренопедагогіка” і отримала кваліфікацію “психолог”, “вчитель допоміжної школи”.

Науковий ступінь. Кандидат педагогічних наук.

Тема кандидатської дисертації: «Проблеми оцінювання навчальних досягнень дітей 6-7-річного віку у закладах освіти України (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)».

Вчене звання. У 2010 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії та методики дошкільної  освіти.

Наукові інтереси: актуальні проблеми: особливості логіко-математичного розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку,  розвиток дітей з особливими освітніми потребами.

2010

Чупахіна С. В. Етновиховний простір сучасної початкової школи в контексті підготовки майбутнього вчителя до роботи з батьками першокласників / Чупахіна С. В.// Вісник Прикарпатського національного університету. Педагогіка. – Івано-Франківськ, 2010.- Вип. ХХХІІ – С. 100-105.

10. Чупахіна С. В. Проблеми ліворукості: збереження здоров’я дитини в початковій школі /Чупахіна С. В.// Вісник Прикарпатського національного університету. Педагогіка. – Івано-Франківськ,2010.- Вип. XXXV – С. 183-186.

2011

Чупахіна С. В. Теоретико-методологічні засади формування професіоналізму майбутнього вчителя-логопеда / Чупахіна С. В.// Вісник Прикарпатського національного університету. Педагогіка. – Івано-Франківськ, 2011.- Вип. ХХХVІI. – С. 127-132.

Чупахіна С. В. Робота педагога з оцінювання академічних досягнень обдарованих дітей /Чупахіна С. В.// Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Рута, 2011. – Вип. 572. – С. 183-191.

Чупахіна С. В. Розвиток логічного мислення дошкільників: теоретичні засади / ЧупахінаС.В. // Наука і освіта: Спец. випуск до 195-річчя Державного закладу „Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського”. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. – № 4 / С, червень-липень, 2011. – С. 474-478.

Чупахіна С. В. Підготовка соціального педагога до роботи з дітьми з особливими потребами /Чупахіна С. В.// Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Рута, 2011. – Вип.573. – С. 171-178.

Чупахіна С. В. Формування контрольно-оцінних умінь дітей старшого дошкільного – молодшого шкільного віку / Чупахіна С. В. // Наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи в етнічному вихованні дітей: навчально-методичний посібник / В.І.Кононенко, Н.В.Лисенко, І.М.Шоробура та ін. / за ред. проф. Н.Лисенко. – К.; Івано-Франківськ, 2011. –  C.160-205

Чупахіна С. В. Корекція та усунення мовленнєвих вад у дітей: основи логопедичного масажу / Чупахіна С. В. // Івано-Франківськ: Вид-во Прикарпатськогонаціонального університету ім. В. Стефаника, 2011. – 144 с.

Чупахіна С. В. Підготовка педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами / Чупахіна С. В. // Івано-Франківськ: Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника, 2011. – 62 с.

2012

Чупахіна С.В. Впровадження лікувального масажу в практичну діяльність вчителя-логопеда: теоретичний аспект / С.В.Чупахіна // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. 2012. –  Вип. XLII. – 182с. – С.93-95.

Чупахіна С.В. Діяльність педагога в умовах інклюзивної освіти в сучасних ДНЗ / С.В. Чупахіна // Педагогічний дискурс: зб. наук. праць  / гол.ред. І.М.Шоробура. – Хмельницький: ХГПА,2012. – Вип.13. – С.406-410.

Чупахіна С. Підготовка педагога до використання на  заняттях навчально-розвивальних ігрових компʼютерних програм / С. Чупахіна // Освіта перед викликами та загрозами сучасності / за ред. prof. Неллі Лисенко. – Publisher: Machart s.r.o., Lidicka 669, 2012. – С.18-24.

Тези:

Чупахіна С.В. Система неперервної освіти: математична компетентність дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку / С.В. Чупахіна // Дошкільна і початкова освіта: досягнення, проблеми, перспективи. Тези Всеукраїнської науково-практичної конференції. 22-23 листопада 2012 року – Мукачево: МДУ, 2012. – С.187-190.

2013

Чупахіна С.В. Формування контрольно-оцінних умінь дітей старшого дошкільного-молодшого шкільного віку / С.В.Чупахіна // Наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи у вихованні дітей: навчально-методичний посібник / В.І.Кононенко, Н.В.Лисенко, І.М.Шоробура [та.ін]; за ред. проф. Н.В.Лисенко. – 2-ге видання. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2013. – 296 с. – С.183-232.

Чупахіна С.В. Формування елементарних математичних знань дітей на засадах наступності ДНЗ та початкової школи / С.В.Чупахіна // Вісник Прикарпатського університету. Педагогіка. – Івано-Франківськ, 2013. – Випуск ХLV. – 182 с. – C. 115-119.

Чупахіна С.В. Розвиток словесно-логічного мислення дітей старшого дошкільного віку на заняттях з математики / С.В.Чупахіна // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. – Івано-Франківськ, 2013. – Випуск ХLІХ. У двох частинах.– 374 с. –  С. 280-283.

2014

Чупахіна С. Особистісно орієнтоване навчання молодших школярів: оці вальна діяльність педагога / С. Чупахіна // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. Вип. LІ (2). – Івано-Франківськ, 2014. – С. 165–168.

Чупахіна С. Підготовка майбутнього педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами / С. Чупахіна // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. Вип. LІ (1). – Івано-Франківськ, 2014. – С. 47-50.

Чупахіна С. Етновиховний простір сучасної початкової школи в контексті підготовки майбутнього вчителя до роботи з батьками першокласників / С. Чупахіна // Науковий журнал: Освітній простір України.  – Випуск 2. – 2014. – С. 127-132.

Чупахіна С. Формування математичної компетенції сучасних першокласників в умовах інформаційного простору / С. Чупахіна // Освітній простір України. – Випуск 3. – 2014. – С. 170-174.

Чупахіна С. Формування контрольно-оцінних умінь дітей старшого дошкільного-молодшого шкільного віку / С. Чупахіна // Дитячий садок-школа: актуальні проблеми наступності: монографія.  3-тє видання, перер. та доповн.  – К.: Видавничий Дім «Слово», 2014. – С. 190-248.

Чупахіна С. Неперервна математична підготовка майбутнього педагога в системі освіти дітей дошкільного та молодшого шкільного віку / С. Чупахіна // Дитячий садок-школа: актуальні проблеми наступності: монографія. 3-тє видання, перер. та доповн. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2014. – С. 389-408.

2015

Чупахіна С.В. Обдарована дитина: психолого-педагогічний аспект діяльності педагога в ДНЗ / С.В. Чупахіна // Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Освітній простір України). − Івано-Франківськ, 2015. – Вип. 5. – С.  127-133.

Лазарович Н.Б., Чупахіна С.В. Логіко-математичний розвиток: методичні рекомендації до дисципліни / Н.Б. Лазарович, С.В. Чупахіна. – Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г. М., 2015. – 120 с.

Чупахіна С.В. Психолого-педагогічний супровід дитини з ООП: співпраця із сім’єю / С.В. Чупахіна // Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Освітній простір України).− Івано-Франківськ, 2015. – Вип. 6.

2016

Чупахіна С.В. Підготовка майбутнього педагога до роботи з батьками дітей дошкільного віку в умовах інклюзивної освіти / С.В. Чупахіна // Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Освітній простір України). − Івано-Франківськ, 2016. – Вип. 7. – С. 113 – 119.

2017
Чупахіна С.В. Впровадження інклюзивної освіти в Україні: реалії та перспективи / С. В. Чупахіна //Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Освітній простір України). − Івано-Франківськ, 2017. – Вип. 9. – С. 193 – 198.
Чупахіна С. В. Сучасні підходи у підготовці майбутніх педагогів до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами / С.В. Чупахіна // Освітній простір України. − Івано-Франківськ, 2017. – № 11. – С. 115 – 122.

2018

Чупахіна С.В. Інформаційні технології у навчанні дітей з особливими освітніми потребами: можливості та обмеження. Збірник наукових праць «Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка». С. 164-173

2019

Чупахіна С.В. Інноваційні підходи до формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів: український контент. International periodic scientific journal «Modern engineering and innovative technologies», Issue № 7, Part 4, Mart 2019, p. 64-77
Чупахіна С.В. Теоретико-методологічні аспекти готовності майбутніх учителів до використання інформаційних технологій в умовах інклюзивного освітнього середовища. Науковий журнал «Молодий вчений» № 5.2 (69.2) травень 2019 р. С.75-85
Чупахіна С.В. Використання інформаційних технологій в навчанні дітей з особливими освітніми потребами: досвід США. Освітній простір України. Івано-Франківськ, 2019. № 15. С. 152-159
Кузенко О. Чупахіна С. ІТ та арт-терапевтичний супровід дітей з ускладненнями процесів розвитку і соціалізації в інклюзивному навчанні. East European Scientific Jurnal (Warsaw, Poland), #6 (46), 2019 part 5 – pp.56-65 Польша https://eesa-journal.com/
Чупахіна С. Особливості використання інформаційних технологій в роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями. «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки» : міжнародний мультидисциплінарний науковий журнал / за ред. М. А. Голденблат. Вінниця : ГО «Європейська наукова платформа», 2019 № 5. С. 79-84 https://ukrlogos.in.ua/scientific _journal_ua.php
Чупахіна С.В. Теоретичні засади ІТ підтримка інклюзивного навчання молодших школярів з особливими освітніми потребами. Освітній простір України. Івано-Франківськ, 2019. № 16. С. 214-226
Чупахіна С.В. Навчально-методичне забезпечення ІТ підтримки освіти молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – Випуск 38 : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України. Нац. Пед.. ун-т імені М.П.Драгоманова, 2019. – с. 152-164
Чупахіна С.В. Формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів в умовах розвитку сучасної освіти. Практичні аспекти й дилеми розвитку науки та освіти [монографія] / [за ред.:Я.Гжесяк, І.Зимомря, В.Ільницький]. Конін – Ужгород – Мелітополь – Херсон – Кривий Ріг. Просвіт, 2019, С.185-195
Chupakhina S. Methodological bases for digital competence formation of future teachers under conditions of inclusive education: Ukrainian content – «Modern World tendencies in the development of science» [монографія] volume 2 – editor: Babych M.M. , Published by Sciemcee Publishing. London, 2019, pp.26-40
Чупахіна С. Подолання порушень мовлення у дітей: «основи логопедичного масажу»: Навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2019. 96с.
Калічак Ю., Чупахіна С. Підготовка майбутніх педагогів до організації міжособистісної взаємодії в умовах інклюзивного освітнього простору: Навчально-методичний посібник. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана-Франка, 2019. 80с.

         

           

 

Освіта

2003-2007 рр. – навчалася в аспірантурі Прикарпатського національного університету імені Василя  Стефаника за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. 2007 р. – захист кандидатської дисертації на тему «Проблеми оцінювання навчальних досягнень дітей 6-7-річного віку у закладах освіти України (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)».

Професійна діяльність

2003-2007 рр. – асистент кафедри теорії та методики дошкільної освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя  Стефаника».

З листопада 2007 р. – викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя  Стефаника».

З вересня 2010 р. – доцент кафедри теорії та методики дошкільної освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя  Стефаника».

У 2017 р. – затверджено тему дисертаційного дослідження за спеціальністю 016- Спеціальна освіта(корекційна педагогіка) “Формування готовності майбутніх учителів до використанні інформаційних технологій (ІТ) в інклюзивному навчанні учнів з ООП”

Наукова діяльність

Автор понад 60 наукових і навчально-методичних праць, учасник багатьох Міжнародних і Всеукраїнських науково-практичних конференцій.

Здійснює керівництво дипломними і магістерськими роботами, готує студентів до участі в роботі науково-практичних конференціях з подальшою публікацією наукових статей.

Викладацька діяльність

Забезпечує викладання навчальних дисциплін:«Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень», «Методика викладання математики в початковій школі», «Інклюзивна освіта», «Основи логопедичного масажу», «Методика роботи з дітьми з ООП».

Виховна діяльність

Виконує обов’язки куратора студентів академічної групи ДО-13.

Адреса: вул. С.Бандери 1, м. Івано-Франківськ

Тел. сл.: (0342) 50-91-38

E-mail: svitlana.chupakhina@pnu.edu.ua

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника