В умовах воєнного стану дошкільна освіта стикається з новими викликами, які вимагають переосмислення підходів до підготовки майбутніх педагогів.
З метою обговорення актуальних вимог до підготовки майбутніх вихователів та тих навичок, які сьогодні є найбільш затребуваними в реальному освітньому середовищі викладачами кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Педагогічного факультету Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (зав. каф., к.п.н., проф. Людмила МАЦУК, к.п.н., доц. Наталія КИРСТА, к.п.н., доц. Лариса КРУЛЬ, к.п.н., доц. Надія ЛАЗАРОВИЧ, к.п.н., доц. Ірина СКОМОРОВСЬКА, к.п.н., доц. Тамара МАРЧІЙ-ДМИТРАШ, к.п.н., доц. Наталія ЗАХАРАСЕВИЧ) була проведена зустріч з директорами, вихователями-методистами та практичними психологами закладів дошкільної освіти міста Івано-Франківськ.
Зокрема участь у обговоренні взяли:
• директор ЗДО №1 «Калинонька» Тарас ГОЛЕЙ, вихователь-методист Марія БАРАН, практичний психолог Оксана СТАВНИЧА;
• директор ЗДО №11 «Пізнайко» Ірина СТАСЮК;
• директор ЗДО №29 «Кобзарик» Ірина ДОРОЖІВСЬКА;
• директор ЗДО №22 «Світанок» Романа ВОЗНА;
• директор ЗДО №23 «Дударик» Надія МАРКОВСЬКА;
• директор ЗДО №6 «Колобок» Ольга КОЙДИК;
• директор ЗДО №12 «Струмочок» вихователь-методист Надія ТРАЧ.
У рамках обговорення розглянуто:
• оновлені вимоги до підготовки вихователів у контексті воєнних викликів;
• важливість формування стресостійкості та адаптивності майбутніх педагогів;
• необхідність посилення психолого-педагогічної підготовки для роботи з дітьми, які пережили травматичні події;
• роль педагога як емоційного стабілізатора та провідника безпеки для дитини.
Особливу увагу приділили питанню ефективної взаємодії між студентами, викладачами та закладами практики, а також адаптації освітніх програм до реальних потреб суспільства в умовах кризи.
Обмін думками засвідчив важливість постійного діалогу між освітніми закладами та роботодавцями задля спільної мети — підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних успішно реалізовуватись у професійній діяльності.
Дякуємо всім учасникам за щирий діалог, корисні поради й готовність до співпраці. Разом ми формуємо якісну дошкільну освіту!