Доробок викладачів кафедри

З метою забезпечення ефективності педагогічного процесу професорсько-викладацький склад кафедри систематично друкує та видає навчально-методичні праці. За період діяльності кафедри їх видруковано понад чотириста. Це:
– монографії та розділи монографій: Лисенко Н.В., “Еколого-педагогічна культура вихователя дошкільного закладу” (1994), “Соціальна екологія в системі професійної підготовки педагога” (1996), “Українське дошкілля: вчора, сьогодні, завтра” (1994), “Актуальні проблеми української дошкільної педагогіки” (1998), “Експеримент в системі професійної підготовки майбутнього педагога” (1996), “Українська етнопедагогіка” (2005 ), “Теорія і практика екологічної освіти: педагог – дошкільник” (2007), “Етновиховний простір сучасного загальноосвітнього навчального закладу: теорія і практика” (2012), Лисенко О.М. “Майбутній педагог українського дошкілля у просторі професійно-ціннісних орієнтацій” (2018), Чупахіна С.В. Формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів в умовах розвитку сучасної освіти. Практичні аспекти й дилеми розвитку науки та освіти (2019), “Chupakhina S. Methodological bases for digital competence formation of future teachers under conditions of inclusive education: Ukrainian content – «Modern World tendencies in the development of science»”(2019).

– підручники: Лисенко Н.В. “Екологічне виховання дошкільників”  (1994), “Українське народознавство” (2000), “Практикум з народознавства” (2002), Лисенко Н.В. , Кирста Н.Р. “Педагогіка українського дошкілля” у 3-х частинах (2002 ), “Українське народознавство” (2000) Лисенко Н.В. “Етнопедагогіка” (2003), “Історія етнопедагогіки” (2006), “Етнопедагогіка дитинства” (2011), Лисенко Н.В., Кирста Н.Р., Лазарович Н.Б. “Педагогіка українського дошкілля“ частина 3 (2016), Н.В. Лисенко, Л.О. Мацук, О.М. Лисенко Ознайомлення з природою довкілля з основами проекологічної освіти дітей дошкільного віку (2019).

– навчальні посібники: Лисенко Н.В. “Скарбівничка” (1992), “Мій рідний край” (1993),. “Екологічне виховання дітей дошкільного віку” (1993), “Дошкільник і екологія”, “Практична екологія для дітей” (1999), Лисенко Н.В. “Етнопедагогіка українського дошкілля” (2008), “Етнопедагогіка дитинства” (2011), “Етнопедагогічний контекст професійної підготовки студентів у вишах Прикарпаття” (2009), Мацук Л.О. “Методика ознайомлення дітей з природою”(2006); Борин Г.В. ” Художньо конструктивна діяльність майбутніх вихователів ЗДО у змісті професійної підготовки”; Борин Г.В. “Розвиток дітей дошкільного віку в образотворчій діяльності “; Марчій – Дмитраш Т.М. ” Ознайомлення з суспільним довкіллям”; Марчій – Дмитраш Т.М. ” Вивчення іноземної в ЗДО і початковій школі : шляхи активізації” ; Лазарович Н.Б. Методичні рекомендації до дисципліни «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва зображувальною діяльністю». Укладач Н. Лазарович. Навчально-методичне видання. – Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г. М., 2020 – 132. ISBN 978-966-2343-85-4;

– програми: Лисенко Н.В. “Екологічне виховання дітей дошкільного віку”,“Методика українського народознавства в ДНЗ”, “Організація пошуково-дослідницької діяльності в ДНЗ”, “Педагогіка вищої школи” та ін.);

– методичні рекомендації: Мацук Л.О.“Основи природознавства” (2005), Недільський С.А. “Методичні рекомендації для організаторів соціально-педагогічної практики” (2005), Мацук Л.О. “Етнопедагогічні засоби формування правової культури молодших школярів” (2006), “Методика ознайомлення дітей з природою в дошкільному навчальному закладі” (2006), Лазарович Н.Б., Чупахіна С.В. “Логіко-математичний розвиток” (2015), Скоморовська І.А. “Вступ до спеціальності” (2015), Марчій-Дмитраш Т.М. “Навчання іноземної мови дітей дошкільного віку” (2015), Борин Г. В. «Художньо-естетичний розвиток дітей: навчально-методичні рекомендації для проведення практичних занять студентів спеціальності “Дошкільна освіта”» (2019), Борин Г. В. «Розвиток дітей дошкільного віку в образотворчій діяльності: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “Дошкільна освіта”» (2019), Лисенко Н.В. «Методичні рекомендації до проходження виробничої(асистентської) практики, здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти студентів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» (2019 ), Калічак Ю.Л., Кирста Н.Р. «Психодіагностичний супровід розвитку дитини в умовах ЗДО: практикум» (2019), Чупахіна С.В. «Подолання порушень мовлення у дітей: «основи логопедичного масажу» (2019) та ін.  Борин  Г.В. “Художньо- естетичний розвиток дітей “

                            

 

КАФЕДРУ НАГОРОДЖЕНО

ДИПЛОМОМ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

Роботу кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти високо оцінено Національною академією педагогічних наук України і нагороджено дипломом за творчу співпрацю та вагомий внесок у впровадження результатів науково-дослідної роботи в освітній процес та з нагоди 25-річчя НАПН України.

У книзі “Національна академія педагогічних наук України – 25 років” оприлюднено співпрацю НАПН України з навчальними закладами України і кафедрою ТМДСО зокрема

НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА

НАУКОВІ СТАЖУВАННЯ 2022:

  • Прізвище, ім’я, по батькові: Борин Галини Василівна
    Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
    Вчене звання: доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти
    Посада: доцент
    Кафедра (предметна (циклова) комісія, інший структурний підрозділ): Педагогічний факультет, кафедра теорії та методики дошкільної та спеціальної освіти
    Мета стажування (підвищення кваліфікації ): оновлення теоретичних і практичних знань у зв’язку з підвищенням вимог до рівня кваліфікації та необхідності оволодіння сучасними методами вирішення професійних завдань.
    Тема стажування (підвищення кваліфікації): «Управління якістю науково- дослідницької діяльності у закладах вищої та фахової передвищої освіти в умовах воєнних реалій».
    Найменування закладу (установи), де здійснювалось стажування (підвищення кваліфікації): Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН
    України, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.
    Строк стажування (підвищення кваліфікації ): з 10 квітня 2022 року по 21 червня 2022 року.
  • Міжнародне стажування у Вищій школі технічній в Катовіце (Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach) (м. Катовіце, Республіка Польща) тривалістю 180 год. з 01.02.2022 р. по 5.05.2022 р., за програмою «Інновації в освіті. Інноваційні технології викладання фахових дисциплін» кандидатів педагогічних наук, професора Мацук Л.О., доцента Лазарович Н.Б., викладача Захарасевич Н.В.
  • Марчій-Дмитраш Т.М. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк) Вид документа – Свідоцтво про підвищення кваліфікації (стажування) №057/20 Тема – «Поглиблення та удосконалення знань з підготовки фахівця дошкільної освіти («Методика проведення занять з народознавства», «Ознайомлення дітей з суспільним довкіллям», «Наступність ЗДО та початкової школи», «Активізація вивчення іноземної мови в ЗДО і початковій школі»). Дата видачі – 10 листопада 2020 р. Термін (к-ть годин/кредитів ЄКТС) стажування – 6 місяців (з 17 лютого 2020 р. по 30 червня та з 01 вересня 2020 р. по 10 листопада 2020 р.), 780 год / 26 кредитів ЄКТС.