кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти |
Освіта. У 2005 р. закінчила Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію вихователя дітей дошкільного віку, дефектолога (логопеда) (диплом з відзнакою).
Науковий ступінь. Кандидат педагогічних наук.
Тема кандидатської дисертації: «Екологічне виховання шести-семи річних дітей у дошкільних закладах сільської місцевості України (ІІ половина ХХ – початок ХХІ століття)».
Наукові інтереси: Екологічне виховання дітей дошкільного віку у соціокультурному просторі України: історія і сьогодення.
Освіта
1987–1997 рр. – навчання у ЗОШ №20 м. Івано-Франківська. З 1997 по 1999 р. навчалася в Івано-Франківському базовому медичному училищі за спеціальністю “Сестринська справа”.
2000–2004 рр. – Прикарпатський університет імені Василя Стефаника і отримала базову вищу освіту за напрямом підготовки «Педагогічна освіта» та здобула кваліфікацію бакалавра педагогічної освіти (дошкільне виховання) (диплом з відзнакою).
2004–2005 рр. – Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дошкільне виховання» та здобула кваліфікацію вихователя дітей дошкільного віку, дефектолога (логопеда) (диплом з відзнакою).
2006–2012 рр. – навчання в аспірантурі цього ж вищу за спеціальністю 13.00.01.
У 2013 р. успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «Екологічне виховання шести-семи річних дітей у дошкільних закладах сільської місцевості України (ІІ половина ХХ – початок ХХІ століття)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Наукові авторські профілі:
https://orcid.org/0000-0003-4334-1414
https://www.webofscience.com/wos/author/record/23542128
Web of Science
- Potapchuk, T., Makaruk, O., Kravets, N., & Annenkova, N. (2020). Self-Identification of Future Educators as a Form of Personal Growth Professional (Професійна самоідентифікація майбутніх педагогів як форма вияву особистісного зростання) Journal of History Culture and Art Research, 9(2), 72-89. doi: http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i2.2576
Статті у фахових наукових виданнях України категорії Б:
- Кравець Н.Виховний потенціал позааудиторної діяльності у формуванні естетичної культури майбутніх педагогів.Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал. №2 (181), липень, 2020. Дрогобич . С. 126-132
- Кравець Н. Соціально-виховне середовище як умова формування соціокультурних та духовних цінностей Студентів ЗВО. Духовність особистості : методологія , теорія і практика : збірник наукових праць / Гол. Редактор Г. П. Шевченко. – Вип.9 (96). Сєвєродонецьк : вид во СНУ ім.. В. Даля , 2020
- Кравець Н.С. Аксіологічна культура майбутнього вихователя закладів дошкільної освіти як соціальний феномен Освітній простір України. Випуск 15. 2019. С. 182-187.
- Кравець Н.С. До питання естетичного виховання дітей засобами української народної педагогіки. Педагогічний часопис Волині : науковий журнал. Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2019. №2 (13). С.74-79 .
- Потапчук Т., Кравець Н.. «ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ», OD, вип. 32, вип. 1, с. 180–187, Лют 2021. (0,5 д.а.)
- Потапчук Т., Кравець Н., Пукас І. Проблема професійного самовдосконалення майбутніх вихователів ЗДО в сучасній теорії. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 30 (1-2021). Київ: Міленіум, 2021. 408 c. С.333-336. (Index Copernicus), категорія Б. (0,25 д.а.)
- Потапчук Т., Кравець Н., Пукас І. Формування навичок професійного спілкування майбутніх вихователів ЗДО із дошкільниками: наукові розвідки. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Сер. Педагогіка. Мелітополь : МДПУ, 2021. №.2 (27). С. 72-74. (0,18 д.а.)
- Потапчук Т., Чупахіна С., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Взаємодія фахівців ЗДО з сім’єю дитини з порушенням мовлення: теоретичні аспекти. Acta Paedagogika Volynienses. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, Вип. 1. т 1. С.183–191. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.29
- Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії. №1 (54), 2022. С. 132 – 136 (0,6 др.арк).Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua
- Потапчук Т., Чупахіна С., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Взаємодія фахівців ЗДО з сімєю дитини з порушенням мовлення: теоретичні аспекти. Acta Paedagogika Volynienses. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, Вип.1. т1. 2022. С.183-191. Фахове видання. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.29 Кат. Б. Видавничий дім «Гельветика», 2022 http://www.journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy
- Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії: науково-педагогічний журнал. №1 (54), 2022. С.132-136. Ippo.if.uaindex.pxp2010-0 https://ippo.if.ua/index.php/2010-07-01-13-37-35/osvitni-obrii Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua
- Марєєва Т., Кравець Н., Токарик Л.Професійна підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти для роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 48, том 2, 2022. С. 182 – 188. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-2-30
- Тетяна Потапчук, Світлана Чупахіна, Наталія Кирста, Надія Кравець ВЗАЄМОДІЯ ФАХІВЦІВ ЗДО ІЗ СІМ’ЄЮ ДИТИНИ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ Acta Paedagogiсa Volynienses, Вип. 1, т. 1, 2022. C.183-197.
- Потапчук Т., Кирста Н., Кравець Н. (2022). Педагогічне співробітництво сім’ї та закладів освіти як передумова розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Освітні обрії: науково-педагогічний журнал. №1 (54), 2022. С.132-136. Ippo.if.uaindex.pxp2010-0 https://ippo.if.ua/index.php/2010-07-01-13-37-35/osvitni-obrii Освітні обрії: https://journals.pnu.edu.ua
- Кравець Н.С.. Попович Ю.Т. «Особливості розвитку вербальної пам’яті дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення». І науково-методичний семінарі «Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців (14 вересня 2022 року, м. Івано-Франківськ)
- Кравець Н.С., Форись І. «Особливості сенсорного розвитку дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення». І науково-методичний семінарі «Актуальні проблеми спеціальної освіти та інклюзивного навчання: підготовка фахівців (14 вересня 2022 року, м. Івано-Франківськ).
- Лук’яник Л.В., Кравець Н.П., Кляп М.І. Шляхи подолання загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного, молодшого шкільного віку та дітей з аутизмом» опублікована . ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2023 випуск 62. Том 1. С.71-75. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/62/part_1/14.pdf
- Людмила Врочинська, Надія Кравець, Людмила Лук’яник. Виховання доброзичливого ставлення до однолітків у дітей старшого дошкільного віку у процесі ігрової діяльності». Журнал “Молодь і ринок”No8(216) серпень 2023.С.97-101. http://mir.dspu.edu.ua/article/view/285890
Монографії:
- Кузенко О.Й., Кудярська Т.Р., Кравець Н.С. Актуальні аспекти психолого-педагогічного супроводу мовленнєвого розвитку особистості в період дошкільного дитинства. Modern Approaches to Ensuring Sustainable Development. Collective Monograph. Katowice: 2023. С.362-367.
- Кузенко О., Мацук Л., Кравець Н. Ігрові мовленнєві технології як дієвий засіб особистісного розвитку дітей в інклюзивному освітньому просторі // Quality of Life in Global and Local Contexts: Values, Innovation, and Multidisciplinary Dimensions. Monograph. Scientific editors: Nestorenko T., Pokusa T. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2023; Р.531-542 https://old.wszia.opole.pl/strona-glowna/jestem-studentem/biblioteka/ebooki-dla-studentow/
Підручники, навчальні посібники:
- Кравець Н.С. Екологічне виховання дітей дошкільного віку у соціокультурному просторі сільської місцевості України : історія і сучасність. Івано-Франківськ, 2020. 180 с.
- Кравець Н.С. Комп‘ютерні технології в роботі з дітьми. Івано-Франківськ,НАІр, 2020. 64 с.
Професійна діяльність
З 1.09.2005 по 30.06.2013 р. – асистент кафедри теорії та методики дошкільної освіти за сумісництвом.
З вересня 2013 р. – асистент кафедри теорії та методики дошкільної освіти.
З липня 2015 р. – доцент кафедри теорії та методики дошкільної і корекційної освіти.
Наукова діяльність
Автор наукових і навчально-методичних праць, учасник Міжнародних і Всеукраїнських науково-практичних конференцій.
Викладацька діяльність
Забезпечує викладання навчальних дисциплін
ОР Бакалавр
“Моніторинг якості освіти”
“Основи спеціальної педагогіки”
“Професійна діяльність вихователя в інклюзивному середовищі ЗДО”
“Освітня діяльність дітей раннього і дошкільного віку”
ОР Магістр
“Логопедичний масаж”
“Практикум з організації освітньої діяльності в інклюзивному середовищі”
Виховна робота
Виконує обов’язки академнаставника групи.
Адреса:вул.C.Бандери 1, м. Івано-Франківськ
Тел. сл.: 066 025 61 01
E-mail: nadiia.kravets@pnu.edu.ua
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника